بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

Domain name server یا همان DNS بخش بزرگی از اینترنت را تشکیل داده است و به طور کلی سرکار هر روز کاربران با این بخش میباشد اما کمتر کسی از اهمیت DNS و تاثیر گذاری آن بر روی وب گردی و دانلود خبر دارد. برنامه DnsJumper یکی از کاربردی‌ ترین نرم افزار‌های موجود برای تشخیص بهترین DNS برای سرویس شما می‌ باشد که امروز قصد معرفی آن را داریم. 

DNS تنها به سه مورد ختم نمی‌شود و میلیون‌ها میلیون DNS در اینترنت وجود دارد اما بهترین‌ های آن دست چندین شرکت است که برنامه DnsJumper همه آن‌ ها را گرده هم آورده تا با یک تست ساده بتوانید بهترین DNS مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همانطور که یک کتابخانه نیازمند یک راهنمای سریع است، DNS نیز نیازمند شرایط خاصی میباشد. به طور مثال درحال حاضر DNS شرکت CloudFire با نام 1.1.1.1 بهترین DNS شناخته می‌ شود اما متاسفانه از نظر پینگ و سرعت ارتباطی، از وضعیت خوبی در کشور ایران برخوردار نیست و نمی‌توان آن را به عنوان بهترین DNS موجود در ایران نیز نام برد. همچنین هر ISP یک DNS مخصوص و زیرساخت مخصوص به خودش را دارد که همین موضوع باعث می‌ شود تا کاربران ISP‌ های مختلف تجربه مختلفی در پینگ یک DNS داشته باشند.

برای مثال می‌توان این موضوع را مثال زد که پینگ 1.1.1.1 در هر ISP به یک صورت نیست و شاهد TTL و مقدار پینگ متفاوت در هر ISP هستیم. همچنین ملاک‌ های زیادی همانند استفاده از سرویس کاهش پینگ نیز تاثیر زیادی بر روی TTL و پینگ شما خواهند گذاشت.

برنامه DNSJumper راهکاری مناسب برای افرادی است که می‌ خواهند از بهترین حالت سرویس خود استفاده نمایند. و حتما این مورد برای تمامی کاربران خسته کننده خواهد بود که آی‌پی آدرس هر یک از DNS های موجود در سطح اینترنت را یکبار با دستور Ping 1.1.1.1 در CMD تست نمایند تا به بهترین نتیجه مطلوب برسند.

بعد از دانلود برنامه DNSJumper نیازی به نصب آن نیست و این برنامه به صورت پرتابل می‌ باشد. برنامه را به راحتی از طریق Winrar نمایید، سپس با صفحه زیر روبرو خواهید شد.

نکته قابل توجه در این بخش مربوط به NetWork Adaptor می‌ باشد که باید آن را به طور دقیق انتخاب نمایید. برای اینکار کافیست تا بر روی آیکون اینترنت تسک بار خود کلیک راست کرده و بر روی گرینه Open NetWork And internet Settings کلیک کنید.

بعد از انجام اینکار وارد بخش تنظیمات Network ویندوز 10 خواهید شد و کافیست تا گزینه Change Adaptor Options را انتخاب کنید. سپس وارد بخشی خواهید شد که تمامی آداپتورهای فیزیکی و مجازی شما ( استفاده از نرم افزار‌هایی مثل VmWare ) را به شما نشان داده میشود. کافیست تا به دنبال آداپتوری باشید که Disable و یا Unplug نباشد. به عنوان مثال در تصویر زیر آداپتور مورد نظر ما Ethernet میباشد.که معمولا در تمامی سیستم‌های کامپیوتری به همین اسم می‌ باشد.

پس از مشخص شدن آداپتور انتخابی ما، کافیست تا از بخش Select Network Adaptor بر روی آداپتور خود کلیک کنید تا Dns که قصد انتخاب آن را داریم بر روی این آداپتور تنظیم شود.

بر روی Fastest DNS کلیک کنید تا برنامه وارد پنجره جدیدی شود. در این بخش بهترین DNS های موجود برای وب گردی، دانلود، پایداری اینترنت و غیره قرار داده شده‌ اند و کافیست تا با انتخاب گزینه Start DNS Test به برنامه اجازه دهید تا یک به یک پینگ تمامی DNS های موجود را دریافت نماید.

تنظیم DNS مورد انتخابی شما

همانطور که مشاهده میکنید برنامه تک به تک پینگ تمامی DNS های انتخابی را دریافت و سپس بهترین مورد موجود را با رنگ سبز به شما نشان خواهد داد. در این مورد Google Public DNS بهترین نتیجه را در میان تمامی موارد موجود داشت و تنظیم آن می‌ تواند پایداری بهتری را برای اینترنت شما به ارمغان آورد. برای تنظیم Dns انتخاب شده میتوانید به راحتی از طریق گزینه Apply DNS Server این مورد را بر روی آداپتور کارت شبکه خود تنظیم نمایید.

همچنین برای بررسی تنظیم شدن این مورد به راحتی از بخشی که تمامی آداپتور‌های موجود بر روی ویندوز شما را نشان میداد میتوانید بر روی آداپتور خود کلیک راست کرده و سپس گزینه Properties را بزنید.

بعد از انجام اینکار کافیست تا بر روی Ipv4 دوبار کلیک کنید و سپس در بخش پایینی شاهد تنظیم شدن DNS مورد نظر خود خواهید بود.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی