بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

در بین تمام بدافزارهای موجود در اینترنت شاید یک برنامه که تایپ‎ کردن شما را زیر نظر دارد خیلی ترسناک به نظر نرسد. متأسفانه اگر این بدافزارها به یک سیستم راه پیدا کنند می‎ توانند حریم شخصی قربانی را نابود کنند و یک تهدید جدی به حساب بیایند. اما کی‎ لاگر چیست و چطور می ‎توانیم از خود در برابر آن مراقبت کنیم؟ 

کی‎لاگر چیست؟ 

هدف کی‎لاگر از نامش پیداست. این برنامه در سکوت روی کامپیوتر شما نصب شده و هرچیزی که تایپ می‎ کنید را ذخیره می ‎کند و سپس داده‌ ها را به یک هکر می‎ فرستد. این هکر کاملا‌ً می‎ داند که شما در طول روز چه چیزهایی نوشته‎ اید. کی‎ لاگر از هیچ روش خاص و منحصر به فردی برای حمله به یک کامپیوتر استفاده نمی‎ کند و در ایمیل ‎های فیشینگ، لینک ‎های آلوده و دانلودهای مخرب موجود است. 

چیزی که کی‎ لاگر را ترسناک می‎ کند سکوت آن است. برخلاف باج‎ افزار که خیلی سریع خبر می ‎دهد که شما مورد حمله قرار گرفته ‎اید کی ‎لاگر بدون این که شما متوجه شوید روی کامپیوترتان باقی می ‎ماند. 

 کی‎لاگر چطور می‎ تواند نابودگر باشد؟

شاید برایتان سوال باشد که یک برنامه که تایپ کردن شما را نظارت می ‎کند چطور می‎تواند مخرب باشد؟ اگر یک هکر بتواند پست‎ های فیسبوک، لیست خرید یا کلیدهای تایپ شده هنگام بازی را ببیند فاجعه‎ای رخ نخواهد داد اما اوضاع زمانی خطرناک می ‎شود که شما با صفحه کلید خود اطلاعات مهم را تایپ می ‎کنید. برای مثال شما درحال نوشتن یک ایمیل کاری هستید که اطلاعات حساسی در آن است. اگر یک کی‎لاگر روی سیستم شما نصب شده باشد هکر می‌تواند هرچه که نوشته‎اید را بخواند و از آن سوء استفاده کند. 

به طور مشابه همین اتفاق می ‎تواند با اطلاعات حساب بانکی شما رخ دهد. فرض کنید قصد دارید چیزی را اینترنتی بخرید و اطلاعات کارت خود را وارد می‎کنید. کی‎لاگر تمام این اطلاعات را دزدیده و  برای هکر می‎فرستد.

 به طور خلاصه، فرض کنید که شما در حال استفاده از یک کامپیوتر عمومی هستید و یک فرد غریبه کنار شما ایستاده است. چه چیزهایی را دوست ندارید جلوی این فرد تایپ کنید؟ این اطلاعات چیزهایی هستند که باید از آن‎ها در برابر کی‎ لاگر مراقبت کنید.

در پست های آینده به انواع راه های پیشگیری و یا مبارزه با سیستم آلوده را خواهم گفت.

a.lirezarabiee

نظرات  (۶)

  • ترویج و انتشار معارف مهدوی
  • اطلاعات مفید و سود مندی بود.

    در کل وبلاگ مفیدی داری.

    اگر بتونی فونت نوشته هات رو عوض کنی خیلی بهتر میشه.

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم بابت نظرتون
    حتما رسیدگی خواهد شد.
  • وحید محمدی
  • متشکرم . لطف دارین .  راستی  یادم رفت بگم این کی لاگر   کنترل  کلید  Caps lock   رو  کاملا  در دست  داشت و چراغ  این کلید مرتبا  و با سرعت زیاد خاموش روشن می شد و کاراکترهای عجیب در تمامی  باکسها و ادیتورهای ویندوز 10   از جمله  کورتانا  و نات پد   و  وردپد  ویندوز    خودبخود  تایپ می شدند   . کیبورد از دسترس ام خارج شده بود و هارد  و پردازنده  بشدت  درگیر شده بودند. و سرعت فن  پردازنده  مدام  کم و زیاد می شد .  ویندوز  دینفدر  هم  کاملا  از  کار  افتاده بود. 

    امکان داره  این کی لاگر  که از پشتیبانی یک ویروس برخوردار  بود   مجددا به  برخی  سیستمها  حمله  بکنه .  باید خیلی مواظب باشیم . 

    پاسخ:
    مواظب اتصالات و لینکها باید بود.
  • وحید محمدی
  • ویروس    بجای من یک کد  مشکوک  رو بعنوان پسورد  ویندوز  موقع  لاگین  وارد می کرد . هرچی پاک می کردم این کد بصورت اتوماتیک خودبخود تایپ می شد 
    این کد این بود 
    QSQSQSQSQSQSQSQSQS
    اصلا به اینترنت  وصل  نبودم .  ولی این کد هوشمندانه  تایپ می شد !! 

    حتی نصب مجدد  ویندوز  فایده  نداشت  باز  همین  کد  بعنوان پسورد و حتی  نام کاربری  تایپ می شد و عملا  یک کاربر  ناخواسته  توی  ویندوز  10  ساخته  شد . و کل  سیستم  آلوده  شد . 
    چاره ای بجز  فرمت  کامل  هارد  دیسک  نداشتم. 


    بله  منظورم  باطری  سیستم  بود . باطری روی  مادربورد. 

    متشکرم .  لطف دارین . 


      نه  تعویض  ویندوز  کافی  نبود  کل  هارد  آلوده  شده  بود .  گویا این کی لاگر  با کمک  یک ویروس  ناشناخته  تمام  هارد  رو  آلوده  کرده  بود. 
    پاسخ:
    امیدوارم دیگه سیستمت ویروسی نشه.
  • وحید محمدی
  • سلام  ممنون  بابت اطلاعات مفید . من یکبار  قربانی کی لاگر  شدم . تنها راه چاره که به نظرم رسید این بود که کل هارد کامپیوتر رو فرمت بکنم و بعد  تنظیمات بایوس رو به حالت پیشفرض در اوردم . . خوشبختانه  کی لاگر از نوع نرم افزاری بود  .  چون هیچ مبدل ای  بین  کابل کیبورد و  پورت  پشت کیس وجود نداشت .  ولی محض احتیاط  ماژول رم رو  هم  برداشتم . حتی  ساعت سیستم رو هم  برداشتم .   سیستم رو کاملا از برق کشیده بودم . یکساعت کامل خاموش بود . بعد  ساعت سیستم رو وصل کردم و بعد ماژول رم رو نصب کردم و  بعد  هم ویندوز رو از اول نصب کردم  و دیگه از اون کی لاگر هیچ اثری نبود !


    پاسخ:
    از کجا فهمیدین سیستمتون آلوده شده؟
    ساعت سیستم منظورتون باطری سیستم؟
    انشالله دوباره گرفتار کی لاگر نشین.
    فکر کنم فقط ویندوز رو عوض میکردین کافی بود ولی چون تاحالا تجربش رو نداشتم نمیدونم فقط تعویض ویندوز موثر میشه یا نه
  • محمد قربانعلی بیک
  • بسیار عالی 
    ممنون از اطلاعاتی که ارائه کردید
  • معلمی از جنس اینده
  • سلام خیلی خوب بود.

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی