بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

بعد از حاشیه سازی ‌های زیادی درباره نسخه جدید رابط کاربری شیائومی و فاش شدن خیلی از مشخصات MIUI 12 رونمایی از MIUI 12 توسط شیائومی به صورت رسمی صورت گرفت و هم اکنون شیائومی درحال آماده سازی برنامه انتشار این بروزرسانی برای دیگر دستگاه‌ های خود است.

در کنار دستگاه Xiaomi Mi 10 Youth شیائومی از دوازدهمین پوسته خود با نام MIUI 12 رونمایی کرد. این رابط کاربری برخلاف نسخه های قبلی با نسخه جدیدی از اندروید همراه نشده است و بر پایه اندروید 10 می‌باشد اما شیائومی تمام تلاش خود را برای بهبود هرچه تمام‌تر این رابط کاربری کرده است. ظاهری ساده و فلت ‌تر، زیبایی و مدرن بودن این رابط کاربری را چند برابر کرده است. بهبود در بخش Dark Mode و همچنین حضور انیمیشن‌ های جدید در کنار برنامه جدید Health همگی از جمله ویژگی ‌هایی هستند که شیائومی با نسخه دوازدهم MIUI به کاربران خود هدیه داده است.

اگر بخواهیم در یک جمله این رابط کاربری را توصیف کنیم باید بگوییم که شیائومی تمام تلاش خود را برای فلت کردن تمام بخش‌ های این رابط کابری کرده است. تمام بخش ‌های MIUI 12 به طور کامل به نمایشگر دستگاه چسبیده‌ اند و خبری از آیکون و نماهای سه بعدی نیست. رونمایی از MIUI 12 توسط شیائومی اولین حرکت این شرکت در خصوص تمرکز بیشتر بر روی نسخه سیزدهم رابط کاربری این کمپانی بوده است. همچنین همانطور که گفته شد با توجه به انتشار زیاد شایعات درباره این رابط کاربری شیائومی دست به رونمایی از این UI زودتر از زمان اعلام شد کرد.

انیمیشن ‌های جدیدی برای بخش باز کردن برنامه و بستن برنامه‌ ها به MIUI 12 اضافه شده است که به گفته شیائومی سریع ‌تر و روان ‌تر از نسخه یازدهم است. این انیمیشن ‌ها با پیروی از ژست‌ های حرکتی اندروید 10، سادگی جدیدی را به کاربران شیائومی هدیه خواهند کرد. همچین نسخه دوم Dark Mode با نام Dark Mode 2.0 به غیر از بهبود وضعیت دیداری متون با تصاویر زمینه جدیدی با هارمونی سیاه همراه شده است تا کاربران بتوانند به طور کامل دستگاه خود را از حالت Light به Full Dark Mode تبدیل کنند.

یکی دیگر از تصاویر زمینه زنده جذابی که در این نسخه به رابط کاربری شیائومی اضافه شده، تصویری از فضا است که با هر بار باز کردن قفل دستگاه، به صورت Zoom In نزدیک به کره موجود در تصویر زمینه می‌شود. همچنین طراحی جدید و به طور کلی طراحی مجددی بر روی بخش Always On Display انجام شده است تا ظاهر دستگاه شما در حالتی که نمایشگر آن خاموش است نیز جذاب و خیره کننده به نظر رسد. در کنار AOD ویژگی جدیدی با استفاده از این رابط کاربری به دستگاه‌ های شیائومی با نام Floating Windows اضافه خواهد شد که به طور کلی همانند P40 هوآوی، قادر خواهید بود برنامه‌ های دیگری را به صورت شناور بر روی یک برنامه دیگر به اجرا درآورید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب MIUI 12 بخش امنیتی آن است. به گفته شیائومی مانور زیادی در این بخش انجام شده است و حال MIUI 12 قادر است به صورت لحظه ‌ای برنامه ‌های شما را مورد بررسی قرار دهد و به شما دسترسی به هر یک از بخش‌های دستگاه با استفاده از برنامه مورد نظر را نشان بدهد. به طور مثال در صورتی که درحال استفاده از اینستاگرام باشید متوجه خواهید شد که آیا درحالتی که کاری با دوربین خود ندارید آیا اینستاگرام درحال استفاده از دوربین دستگاه شما می ‌باشد یا خیر. در کنار این مورد شیائومی یک پروتکل امنیتی جدیدی را نیز برای این رابط کاربری استفاده کرده است تا از دسترسی برنامه‌ها به فایل ‌های مهم شما گرفته شود.

Mi Health نیز به رسمی شد و با توجه به استفاده شیائومی از هوش مصنوعی برای این بخش، Mi Health قادر خواهد بود بدون نیاز به هیچگونه دستگاه و یا دستبند سلامتی، خواب شما را نیز تحت کنترل بگیرد. تنها موردی که نیازمند فعال سازی این بخش است، گذاشتن تلفن همراه در زیر سر خود هنگام خواب است. البته مشخص نیست که این موضوع ایده خوبی باشد!

به احتمال زیاد تا الان برای شما اتفاق افتاده است که در یک جلسه مهم بوده ‌اید و با تماسی روبرو شده ‌اید که نیاز به پاسخ سریع از بین پاسخ‌ های آماده داشته است. شیائومی با استفاده از AI Calling این امکان را قادر ساخته است تا دستگاه به صورت خودکار وضعیت شما را متوجه شده و در جواب به تماس رد شده، اس ام اس مورد نظر را ارسال نماید. به طور مثال اگر در وسط یک جلسه مهم کاری باشید دیگر نیاز نیست که از بین پاسخ ‌های آماده یکی از موارد را انتخاب کنید و تنها کافیست بگذارید تا AI Calling به طور خودکار این کار را برای شما انجام بدهد.

نسخه بتای بسته MIUI 12 درحال حاضر تنها در کشور چین در دسترس قرار گرفته است و نسخه پایدار MIUI 12 در ماه June در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

نظرات  (۲)

  • cannabis dispensary near by Las Vegas
  • It's the best time to make some plans for the future and it is
    time to be happy. I've read this post and if I could I wish to suggest you
    few interesting things or suggestions. Perhaps you can write next articles referring
    to this article. I desire to read even more things about it!
    پاسخ:
    Hello , I am glad to hear your suggestion
  • مهدیاس گرافیک
  • واقعا عالیییییییییسسسسسسسسسسسسسسستتتتتتتتتت ممنونم تشکر

    پاسخ:
    سلام
    بابت پیگیریاتون سپاسگزارم

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی