بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

کلاه جدید و گشاد 350 دلاری

Tuesday, 13 Khordad 1399، 09:58 PM

یک شرکت فلشی با روکشی از نوع هلوگرافیک نانو ساخته و مدعی شده است که این فلش ضد 5G است و آن را به قیمت 350 دلار به فروش می ‌رساند. حال آنکه این فلش چیزی به جز یک فلش 128 مگابایتی ساده بیش نیست!

‌در سراسر دنیا افراد زیادی هستند که معتقدند 5G برای سلامت انسان‌ ها و حیوانات مضر است. این تفکر به مدت ‌ها پیش برمی‌ گردد اما حالا و با شیوع کرونا،عده ‌ای شبکه 5G را علت این بیماری کشنده می‌دانند. همین باور جدید باعث شده است تا در کشوری مانند انگلیس شاهد به آتش کشیده شدن دکل‌ های مخابراتی شبکه 5G باشیم. حتی مدتی پیش هم کشته شدن صدها پرنده را به 5g نسبت دادند. حالا اما فلشی تولید شده است که تولیدکنندگان آن مدعی هستند که اشعات مضر مخصوصا 5G را از بین می ‌برد. اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟  

 

فلش 5GBioShield؛ فلشی ضد 5G

همواره افراد سودجویی هم هستند که این شرایط مختلف و این باورهای مردم سو استفاده کرده و با ارائه محصولاتی بی ارزش، پول خوبی به جیب می ‌زنند. در رابطه با مسئله 5G، یکی از این محصولات یک فلش است که به عنوان فلش ضد 5G یا 5GBioShield معروف شده است و با قیمت 350 دلار به فروش می ‌رسد! کمپانی تولید کننده و فروشنده این محصول، در تبلیغات خود توضیح می‌ دهد که این فلش ضد 5G از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ برای متعادل کردن و جلوگیری از اثرات مخرب و ویرانگر امواج الکتریکی غیر طبیعی و مخصوصا 5G بهره می ‌برد. این وب سایت درباره آن توضیح می ‌دهد که این فلش به لطف پوشش هلوگرافیک با لایه کاتالیزر نانو و با قرار گرفتن در نزدیکی گوشی یا هر وسیله الکترونیکی، از آسیب امواج مضرر جلوگیری می ‌کند و این 350 دلار هزینه ‌ای است که برای محافظت از خانه و خانواده پرداخت می‌ کنید. در بخشی از توضیحات مربوط به این فلش ضد 5G چنین گفته شده است: 

فلش 5GBioShield باعث ایجاد تعادل در امواج در سطح اتمی و سلولی شده و اثرات مخرب اشعه‌های مختلف یونیزه و غیر یونیزه را از بین می‌برد.

مسئله عجیب اینجاست که برای کار کردن این فلش، اصلا لازم نیست که آن را به هیچ دستگاهی وصل کنید و این شرکت مدعی است که این فلش ضد 5G همواره کار می ‌کند و دلیل این موضوع هم استفاده از تکنولوژی کوانتوم با لایه نانو است. اما در صورتی که آن را به دستگاهی وصل کنید، اثرش چند برابر خواهد شد و بُرد تاثیرگذاری آن از 4 متر به 20 متر می ‌رسد.

نکته دیگری که درباره این فلش ضد 5G بیان می ‌شود، عدم غیرفعال کردن وای فای است. درواقع گفته می ‌شود که فلش 5GBioShield همه سیگنال ها را انتقال می ‌دهد اما سیگنال ‌های مخرب را به سیگنال ‌هایی تبدیل می ‌کند که برای سلامت انسان مشکلی ایجاد نکند.

این ادعا دروغی بیش نیست!

محققان برای اینکه متوجه شوند واقعا این فلش از چه چیزی ساخته شده است و عملکردش چگونه است، آن را بررسی کرده‌اند و متوجه شدند که فلش 5GBioShield یک فلش کاملا معمولی با 128 مگابایت حافظه است! این محققان به جز این حافظه 128 مگابایتی معمولی هیچ چیز دیگری بدست نیاورده‌اند که تنها 5 یورو قیمت دارد. به عبارتی این وب سایت با فروش هر فلش حدود 300 یورو سود می‌کند و سر کاربرانش کلاه می‌گذارد.

به هر ترتیب این محققان امنیتی بررسی دقیق موضوع را بر عهده نهاد استاندارد تجارت گذاشته ‌اند. برخی از خریداران این فلش اما از خریدشان راضی هستند. یکی از آن‌ ها توضیح داده است که با فلش 5GBioShield احساس آرامش می‌ کند و از خرید آن اصلا پشیمان نیست.

نظرات  (۱)

  • 尺ム乙ノ乇 💖🎶
  • ۱۲۸ مگ؟؟؟ جدی؟؟؟؟

    چه راحت سر ملت کلاه میذارن!!

    پاسخ:
    عصر، عصر دانش سوادت کم باشه مثل آب خوردن ازت سو استفاده میکنند.

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی