بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

تحلیلگر معروف از پشتیبانی آیفون 13 از اینترنت استارلینک و ارتباطات ماهواره ای به دلیل استفاده از چیپ سفارشی کوالکام X60 خبر داده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم اپل در حوزه ی ساخت نسل جدید آیفون باز چه غوغایی میخواد به پا کند.

این روزها و با نزدیک شدن به زمان سنتی رونمایی از محصولات جدید اپل، شایعات بیش از هر مورد دیگری به نسل بعدی آیفون اختصص دارد. تحلیلگر معروف محصولات اپل در یادداشتی ادعا کرده که آیفون ۱۳ احتمالا قابلیت اتصال به ماهواره‌ های موجود در مدار نزدیک زمین (LEO) را دارد که به موجب آن امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک از طریق ماهواره در مناطق بدون پوشش‌ دهی شبکه‌های مخابراتی فراهم می‌ شود.

پشتیبانی آیفون 13 از اینترنت استارلینک و ارتباطات

در مدار لئو علاوه بر ماهواره استارلینک، ماهواره شرکت‌های دیگر هم برای دسترسی بهتر به اینترنت قرار دارد. اوایل امسال کوالکام از پشتیبانی این شرکت از فناوری باند n53 Globalstar در تراشه X65 رونمایی کرد. از طرفی قبلا نیز اعلام شده بود که باند n53 یک باند ۵G است.

ساده ترین روش اتصال به ماهواره‌های LEO، همکاری اپراتورها با Globalstar می‌ باشد. در واقع مشترکان اپراتور شبکه با همکاری Globalstar می‌ توانند مستقیما از خدمات ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون ۱۳ بدون داشتن قرارداد یا پرداخت اضافی استفاده نمایند. 

بر این اساس چیپ X60 احتمالا از قابلیت‌ های دیگر ۵G نیز پشتیبانی می‌کند و درواقع مناطق فاقد پوشش دهی را نیز پوشش می‌دهد که برای مناطق محروم و روستایی بسیار مهم است. گویا سایر برندهای موبایل در انتظار استفاده از تراشه X65 برای استفاده از اتصال ماهواره‌ ای هستند. اما مانند بسیاری موارد دیگر، اینجا هم اپل پیشگام است!

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی