بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

لینک بیلدینگ چیست؟

Sunday, 3 Farvardin 1399، 11:37 AM

یکی از مهم‌ ترین و کاربردی‌ ترین استراتژی‌ های سئو، لینک بیلدینگ است که به موتورهای جستجو برای تعقیب صفحات وب سایت‌ها کمک زیادی می‌ کند.

موتورهای جستجو برای تعقیب صفحات وبسایت از لینک ها کمک می گیرند و هر لینکی که در یک صفحه باشد را دنبال می کنند. لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین قسمت های کاری یک سئو کار است چرا که باید تلاش شود تا صفحات وبسایت لینک‌های با کیفیت دریافت کنند.

دریافت لینک های با کیفیت باعث می شود PR یا همان PagRank افزایش پیدا کند و در نهایت آن صفحه در نتایج گوگل بیشتر نشان داده خواهد شد.

 

الگوریتم های گوگل

گوگل الگوریتم های خود را طوری بهینه کرده است که اگر یک وبسایت به کمک linkfarm ها یا همان مزرعه لینک تلاش کند که بک لینک های spam دریافت کند. آن را شناسایی کرده و در نهایت جریمه خواهد کرد.

 

انواع لینک ها

لینک خارجی

لینک هایی هستند که به وبسایت های دیگر داده می شود، در صورتیکه محتوایی از وبسایت دیگر در سایت خود قرار داده باشید یا لازم به اشاره به وبسایتی در متن دارید با قرار دادن این لینک، ربات های گوگل به دنبال آن لینک وارد وبسایت اشاره شده خواهد شد.

نکته: گوگل به بک لینک هایی که به صفحات با محتوای مرتبط داده شده است امتیاز بهتری خواهد داد. به عنوان مثال اگر درباره تگ های سئو در صفحه وبسایت A صحبت شود و لینک خارجی به صفحه ای از سایت B که درباره تگ های سئو صحبت کرده داده شود. گوگل امتیاز بهتری به آن صفحه خواهد داد.

 

لینک Dofollow

این لینک هیچ تگی ندارد و به طور پیش فرض که لینکی ساخته می شود، در حالت dofollow قرار دارد. هر چه صفحه ای تعداد لینک های dofollow بیشتری دریافت کند. آن صفحه از نظر گوگل امتیاز بهتری دریافت خواهد کرد.

لینک Nofollow

در شرایطی پیش می آید که باید لینکی در سایت خود درج کنید ولی نیازی به دادن بک لینک و امتیاز خود به آن سایت نمی بینید به طور کلی گوگل اگر متوجه شود که تعداد لینک های خارجی از یک سایت بیش از اندازه زیاد است، آن را شناسایی کرده و امکان جریمه شدن از سمت گوگل وجود دارد:

  1. برای سایت های تبلیغاتی که بنرهای سایت های دیگر را در خود درج می کند.
  2. برای سایت های خبری، که رپورتاژ آگهی ثبت می کنند.
  3. برای لینک دادن به سایت منبع یک محتوا
  4. برای لینک دادن به سایت هایی که به spam بودن یا نبودنشان شک دارید
  5. برای بخش کامنت و نظرات کاربران که ممکن است کاربری لینکی در این قسمت ثبت کند.

در این شرایط بهتر است از این لینک استفاده کنید.

 

لینک Noopener

در صورتیکه لینک هایی که به سایت های دیگر می دهید در حالت noopener باشد. امتیاز لینک منتقل می شود ولی ربات گوگل به دنبال آن لینک از صفحه شما خارج نمی شود.

 

لینک Norefferer

جهت پنهان کردن و لینک دادن به رقیب از این لینک استفاده می شود. این لینک به گونه ای است که در آمار گوگل آنالیتیکس به عنوان کاربری دیده می شود که به صورت مستقیم Direct وارد سایت شده است.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی