لوگوی جدید BMW
BMW در پی لغو شدن نمایشگاه خودروی ژنو از مدل i4 رونمایی کرد. روی این خودرو لوگو جدید BMW نیز به چشم می خورد.
بیت ران – حسین ریحانی: BMW به تازگی لوگو خود را تغییر داد.
این بزرگترین تغییر لوگو در آرم این کمپانی بعد از سال ۱۹۱۷ به شمار میرود.
مانند بسیاری از لوگوهای امروزی از طرحی ظریف و مینیمالیستی برخوردار است.
لوگوی جدید BMW علاقه این شرکت به مدرنیته را نیز به خوبی نشان میدهد.
لوگو جدید BMW دو تغییر عمده را تجربه کرده است.
تغییر اول که مثبت ارزیابی می شود استفاده از طرح تخت و جایگزین کردن آن با طرح از مد افتاده سه بعدی است که در سال ۱۹۹۷ معرفی شده بود.
این کار سبب سادهتر شدن لوگویی شده است که این کمپانی از سال ۱۹۶۳ از آن استفاده میکرد.
تغییر بعدی حذف کردن حلقه مشکی رنگ حاشیه آرم خودرو و جایگزینی آن با یک حلقه شفاف است.
این یکی را باید قسمت بد ماجرا عنوان کرد.
لوگوی شفاف، ظاهری ساده، مینیمالیست و در عین حال پاک و واضح دارد،.
اما تاثیر این تغییر را نمی توان لزوما مثبت ارزیابی کرد.
البته این لوگو روی بدنه برنزی BMW i4 کانسپت زیبایی خاصی دارد.
اما اگر آن را روی یک خودرو سفید رنگ نصب کنیم چه؟
نصب کردن لوگوی شفاف جدید در تابلوی نمایندگیها در جاده نیز میتوان تبدیل به دردسر شود.
در حقیقت یکی از عواقب شفاف شدن آرم BMW این است که این لوگو دیگر وضوح قبل را ندارد و بیشتر مانند این است که کسی یک فایل بدون پس زمینه را در فتوشاپ درست کرده باشد.
لوگو بدون پس زمینه!
این دقیقا دلیلی است که ما از طرحهای بدون بک گراند استفاده نمی کنیم.
اگر دقت کنید اکثر نوشته ها در کامپیوتر و اینترنت دارای زمینه سفید هستند چون وجود زمینه کار خواندن را سهولت می بخشد.
حذف کردن قسمت مشکی رنگ آرم BMW سبب شده تا حتی شکل کلی آرم را نیز نتوانید به راحتی تشخیص دهید.
یعنی حروف B M W دیگر به راحتی که در زمینهی مشکی دیده میشدند در زمینهی شفاف لوگوی جدید خوانده نمیشوند.
شفاف بودن آرم سبب شده تا از فاصله دور نیز تشخیص آن آسان نباشد.
به طوری که گویی حروف BMW و دیسک آبی و سفید وسط لوگو دو قسمت مجزا از هم هستند.
این در حالی است که لوگو قبلی طرحی یکپارچه داشت.
شفاف شدن بخش بیرونی لوگو نشان میدهد BMW تنها میخواهد با استفاده از دیسک مرکزی آرم خود را بشناساند و نه با حروف BMW.
BMW تنها شرکتی نیست که لوگوی خود را تغییر داده است.
در سال های اخیر فولکس واگن، فیس بوک، یاهو، گوگل و GoDaddy نیز لوگوی خود را تغییر داده اند.
BMW هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که آیا لوگوی جدید روی خودروهای تولید انبوه این شرکت نیز استفاده خواهد شد یا نه؟
اما با توجه به استفاده از لوگوی جدید در وبسایت رسمی و صفحات رسمی BMW در فضای مجازی دیر یا زود لوگوی جدید را در خیابان نیز خواهیم دید.
به به چه نکته سنجین شما
چه دقیق دقت کردین بهش