بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

فرق بین Surface Web و Deep Web و Dark web

Wednesday, 24 Ordibehesht 1399، 01:05 PM

آیا میدانستین ما به تمامی فضای اینترنت دسترسی نداریم؟ در ادامه سعی می کنم تمامی ابعاد اینترنت رو بهتون معرفی کنم، با ما همراه باشید.

جالب است اگر اینترنت رو به یک کوه یخی تشبیه کنیم  Surface web نوک قله و قابل دیدن توسط ماست.
برای همه آدم ها Surface web هست و Deep Web قسمت وسطین و داخل آب هست که کافیه به داخل آب بریم تا قابل دید باشه و اما Dark Web پایین ترین قسمت از اینترنت و این کوه یخی هست که از دیپ وب متولد شده اما دارای محیط تاریک ، خطرناک و موارد غیر قانونی هست ( تفاوت Surface Web و Deep Web و Dark web ) !

سرفیس وب (Surface Web) چیست ؟

» بخشی از شبکه جهانی وب است که به راحتی در دسترس عموم است و با موتورهای جستجوگر استاندارد وب ( فایرفاکس و گوگل کروم ) قابل جستجو است. و تنها 5 درصد از اطلاعات تمام وب جهانی را در اختیار شما بازدیدکنندگان میزارد ( همین پست در گوگل ، شما هم اکنون در Surface Web به سر میبرید. )

 

دیپ وب (Deep Web) چیست ؟

» دیپ وب یا وب مخفی بخش هایی از شبکه جهانی وب هستند که محتویات آنها توسط موتورهای جستجوگر استاندارد وب فهرست نشده است. اصطلاح مخالف دیپ وب “Surface Web” است که برای هر کس که از اینترنت استفاده می کند قابل دسترسی است !

 بسیاری از سازمان ها به دنبال جمع آوری داده ها از تعداد زیادی از وب سایت های مختلف هستند و بیشتر تمرکز خود را بر مطالب به راحتی در دسترس و قابل جستجو در این صفحات متمرکز می کنند.

-» اگرچه این استخراج اطلاعات وب سطح همان زمینهای موتورهای جستجو را در بر می گیرد اما برای مؤثر بودن آن باید قدرتمند و هوشمندانه تر باشد. به نرم افزاری نیاز دارد که دقیقاً بتواند محتوا را هدف قرار داده و آن تغییرات را برای نظارت بر آن نظارت کند.

 

دارک وب (Dark Web) چیست ؟

» دارک وب یا عبارت صحیح آن دارک نت، محتوای جهانی وب است که در قسمت های تاریک شبکه وجود دارد. که از اینترنت استفاده می کنند اما برای دسترسی به آن نیاز به نرم افزار و پیکربندی یا مجوز خاص دارند.

دارک وب بخش کوچکی از دیپ وب (Deep Web) را تشکیل می دهد، بخشی از وب که توسط موتورهای جستجوگر وب نشان داده نمی شود، اگرچه گاهی اوقات اصطلاح دیپ وب به اشتباه به منظور اختصاص دادن به Dark Web استفاده می شود !

-» استفاده از وب تاریک غیرقانونی است.
کلیه فعالیت های جنایی در وب تاریک انجام می شود.
فعالیت های جنایی مانند مواد مخدر در رابطه با مواد مخدر ، کشتن انسان ها و غیره.
کاربر فقط در صورت داشتن مرورگر TOR می تواند به آن دسترسی داشته باشد. TOR به معنی روتر پیاز است.

-» این می تواند لایه ای از بسیاری از IP ها ایجاد کند و کاربر به صورت ناشناس در اینترنت گشت و گذار کند. بسیاری از وب سایتهای تاریک توسط TOR ممنوع شده اند اما وب سایت تاریک کاملاً پاک نشده است، بنابراین تصمیم من این است که به وب سایت تاریک نروید زیرا غیرقانونی بوده ، احتمال هک شدن بسیار بالاست و من مسئول هیچ چیز بدی نیستم.

در صورت کنجکاوی تمامی مسایل امنیتی رو باید در نظر بگیرید.

نظرات  (۱)

دارک وب جالب به نظر میاد اما خیلی خطرناکه

پاسخ:
اگه ادرس سایتهاش رو پیدا کنی دارک وب خیلی خوبه
ولی
خیلی ریسک هک شدن دارد

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی