بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

معاون قضایی دادستان کل کشور از غیرقانونی بودن واردات گوشی بالای 300 یورو خبر داد و خواستار پیگیری از جانب وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

روز گذشته سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه‌ ای به رزم حسینی، وزیر صمت ضمن انتقاد به تداوم ثبت سفارش و واردات گوشی ‌های تلفن همراه بالای 300 یورو، از رزم حسینی خواست تا دلیل عدم اجرای این مصوبه را توضیح دهد.

نامه دادستانی درباره غیرقانونی بودن واردات گوشی بالای 300 یورو

در متن نامه عمرانی آمده است که با توجه به گزارش ‌های دریافتی و بررسی آمار سامانه همتا در سال 98 در مجموع 15.3 میلیون دستگاه گوشی با ارزش بیش از 2.4 میلیارد یورو وارد کشور شده و از این میزان سهم گوشی‌ های بالای 300 یورو، 9 درصد و ارزش تخصیصی آنها 35 درصد از کل، معادل 850 میلیون یورو بوده است که از این تعداد 500 میلیون آن به گوشی‌ های آیفون تعلق داشته است. یعنی چیزی در حدود 4 درصد از کل واردات گوشی در سال 98

در این نامه عنوان شده است که در سال 99، در حدود 72 درصد از گوشی‌ های بالای 300 یورو به شکل مسافری وارد کشور شده‌اند و 81 درصد از آنها آیفون‌ های اپل بوده‌ اند. عمرانی در ادامه گفت:

با توجه به وجود محدودیت در تخصیص ارز حتی نسبت به واردات کالاهای اساسی مرتبط با نیازهای روزمره مردم و ممنوعیت واردات گوشی با ارزش بالای 300 یورو، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات صادر گردیده است، دستور فرمائید دلایل ثبت سفارش گوشی آیفون و واردات آن علیرغم مخالفت رهبر معظم انقلاب اعلام گردد.

اگر به خاطر داشته باشید اوایل تابستان مصوبه ممنوعیت واردات و تخصیص ارز به گوشی‌ های بالای 300 یورو در کمیته ارزیابی تخصیص ارز تصویب شد، اما پس از آنکه این مصوبه با جنجال و مخالفت ‌های زیادی همراه شد، وزارت صمت آن را تکذیب کرد و عنوان کرد که واردات طبق روال گذشته انجام خواهد شد. پس از آن رهبر انقلاب مخالفت خود را با ورود گوشی لوکس آمریکایی اعلام و عنوان کرد که دولت باید جلوی آن را بگیرد.

با این وجود، از آمارهای اینگونه بر می‌ آید که گوشی‌ های بالای 300 یورو و البته آیفون در سامانه همتا ثبت و رجیستری می ‌شوند. حالا با پیگیری که از سمت دادستانی کل کشور انجام گرفته ، باید دید که آیا این بار وزرات صمت تسلیم طرح ممنوعیت واردات خواهد شد یا خیر. در صورت چنین اتفاقی انتظار می ‌رود که ورود گوشی‌ های پرچمدار برای همیشه به کشور تعطیل شود.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی