بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

اگر شما هم جز افرادی هستید که از مرورگر کروم استفاده می ‌کنید و امنیت اطلاعات هم برای شما در اولویت است، بدون شک قابلیت SYNC PASSPHRASE در کروم برای شما کاربردی خواهد بود. با آموزش فعال سازی SYNC PASSPHRASE همراه ما باشید.

مرورگر کروم معروف‌ ترین مرورگر در سراسر دنیا و در بین کاربران است زیرا سریع و روان است، از هزاران افزونه‌ ی کاربردی پشتیبانی می ‌کند، داده ‌های شما را بین دستگاه‌ ها و پلتفرم‌های مختلفتان همگام سازی می ‌کند و... . از طرفی گوگل هم با ارائه‌ی آپدیت‌های دائمی، برای حفظ امنیت آن تلاش‌های زیادی می ‌کند. اما شما هم در این بین می ‌توانید نقش موثری در حفظ امنیت کروم ایفا کنید. از این رو تصمیم داریم تا یک ترفند کاربردی برای افزایش امنیت مرورگر کروم را به شما معرفی کنیم که SYNC PASSPHRASE نام دارد. 

ابزار SYNC PASSPHRASE چیست؟

در صورتی که با حساب کاربری گوگل خود وارد مرورگر کروم شوید، داده ‌های شما روی مرورگر (مانند بوک مارک ‌ها، رمزهای عبور و...) روی همه ‌ی دستگاه‌ هایتان همگام سازی می ‌شود. از این رو در صورتی که هکری به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، امنیت همه ‌ی داده ‌هایتان از بین خواهد رفت. برای رفع این مشکل می ‌توانید از ابزار SYNC PASSPHRASE استفاده کنید.

این قابلیت در اصل، یک نوع پسورد ثانویه است که با رمز کردن انواع داده‌های که روی سرورهای گوگل است، کارش را آغاز می ‌کند و زمانی که روی دستگاه‌ ها این اطلاعات مورد نیاز باشد، داده‌ها را رمزگشایی می ‌کند. حالا از آنجایی که این رمز عبور ثانویه را تنها شما دارید، حتی با وجود لو رفتن اطلاعات حساب گوگل شما، امکان دسترسی به اطلاعات مرورگر کروم وجود ندارد.

 

نحوه‌ی فعال سازی ابزار SYNC PASSPHRASE

برای فعال کردن ابزار SYNC PASSPHRASE کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد بخش Setting مرورگر کروم شوید.

2- به بخش Sync and Google serviced بروید.

3- در قسمت Encryption options، مطابق با تصویر گزینه‌ ی دوم یعنی Encrypt synced data with your own sync passphrase را انتخاب کنید.

4- حالا باید رمز عبور مورد نظرتان را وارد کرده و سپس تایید کنید.

5- این کار را باید روی سایر دستگاه‌ های خود هم انجام دهید تا همچنان داده ‌هایتان به صورت همگام سازی شده روی همه ‌ی دستگاه‌ ها در اختیارتان باشد.

 

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی