بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

کمی پس از عرضه گوشی Galaxy S4 در مارچ 2013، شرکت سامسونگ ورژن جدیدی از این گوشی پرچمدار را با بدنه ‌ای سفت و سخت، تحت عنوان Galaxy S4 Active به تولید رساند.

تولید نسخه Active تا 4 نسل بعد ادامه یافت و پس از Galaxy S8 Active متوقف شد. استراتژی سامسونگ برای تولید این نوع گوشی در Galaxy S9 تغییر کرد و این شرکت با عرضه ورژنی موسوم به Galaxy S9 Tactical Edition، رسما آن را به حیطه نظامی اختصاص داد. در همین رابطه، کمپانی سامسونگ در 20 می 2020 (31 اردیبهشت 1399) از تولید گوشی جدید Galaxy S20 Tactical Edition خبر داد. این گوشی برای اهداف نظامی تولید شده و برای کارکنان دولت فدرال و وزارت دفاع آمریکا بهینه ‌سازی شده است.

علی‌رغم اینکه Galaxy S20 Tactical Edition از سوی سامسونگ به عنوان یک گوشی نظامی معرفی شده، این گوشی از لحاظ سخت ‌افزاری تفاوتی با نسخه اصلی Galaxy S20 ندارد، اما به یک سری ویژگی‌ های نرم‌افزاری و گزینه ‌های امنیتی مجهز شده و برای سازگاری بیشتر با منطقه‌های نظامی، بدنه آن درون یک قاب مقاوم شرکت Juggernaut Case قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، مقاومت بالای گوشی S20 Tactical Edition صرفا مدیون این قاب حجیم بوده و خود گوشی ظاهرا به تنهایی بدنه سفت و سختی ندارد.

با این اوصاف، نمایشگر اولد 6.2 اینچی با رزولوشن +WQHD، تراشه اسنپ‌ دراگون 865، دوازده گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ‌ارتقا، شبکه 5G زیر 6 گیگاهرتزی، دوربین سه‌ گانه در پشت و خلاصه هر مشخصه سخت ‌افزاری که در Galaxy S20 شاهد آن بودیم، در اینجا نیز به چشم می‌خورد. طبق ادعای سامسونگ، اسمارت ‌فون S20 Tactical Edition با داشتن نرم‌افزار و مجموعه‌ای از امکانات سفارشی، به‌راحتی با طیف وسیعی از لوازم جانبی ارتباط برقرار کرده و از آنچه برای اجرای تاکیک ‌های نظامی و محرمانه لازم است، پشتیبانی می ‌کند، به ‌ویژه آنچه برای تسهیل مسیریابی در‌ مناطق پیچیده، فواصل طولانی و همچنین مسیریابی با احتمال قطع ارتباط با واحدهای فرماندهی نیاز است.

طاهر بهبهانی (Taher Behbehani) – که ریاست بخش بیزنس به بیزنس موبایل، معاونت ارشد و مدیریت داخلی کمپانی سامسونگ در آمریکا را بر عهده دارد – گوشی جدید S20 Tactical Edition را حاصل همکاری کارکنان وزارت دفاع آمریکا و همچنین بازخورد آنها می‌ داند. به گفته وی، داشتن این اسمارت ‌فون ضمن اینکه دست برتر را در میدان نبرد به نظامیان می ‌دهد، به تیم ‌های IT آنها نیز کمک می ‌کند تا برای برطرف کردن نیازهای محیط خود، راه‌ کاری امن و آسان در اختیار داشته باشند. در ادامه به بررسی چند نمونه از قابلیت ‌های مهم این گوشی می ‌پردازیم:

امکان اتصال کاربران در عملیات چند- دامنه ‌ای

Galaxy S20 Tactical Edition به‌ راحتی به بی ‌سیم‌ های نظامی و سیستم ‌های مأموریتی نظیر مشخص ‌کننده برد لیزر، دستگاه ‌های GPS‌ اکسترنال، Drone‌ ها و برخی موارد دیگر (موسوم به قابلیت‌های چند-اترنتی) متصل شده و از سوی دیگر، پشتیبانی گوشی از سیم‌کارت شخصی، فناوری نسل پنجم، وای-فای 6 و CBRS موجب می ‌شود تا اتصال حتی در محیط‌ های چند-دامنه ‌ای، حفظ شود.

آگاهی موقعیتی کامل، دقیق و بی‌ درنگ

به گفته سامسونگ، S20 Tactical Edition، از طریق سفارشی‌سازی بسیاری از امکانات دیوایس، میتواند نیازهای منحصر به ‌فرد اپراتورهای نظامی را برطرف کند. در گوشی جدید سامسونگ، حالتی موسوم به night-vision پیش‌بینی شده که به کاربر اجازه می ‌دهد، زمانی که از عینک دید در شب استفاده می‌کند، بتواند نمایشگر را خاموش یا روشن کند. ویژگی دیگری به نام حالت اختفا (stealth) به کاربر این اجازه را می ‌دهد تا با غیرفعال کردن LTE و تمام پخش‌ های مبتنی بر فرکانس رادیویی، کاملا از شبکه ارتباطی محو شده و کم‌ ترین شانس استراق سمع را از بین ببرد (البته به گفته کارشناسان، این قابلیت تفاوت چندانی با حالت پرواز در سایر گوشی ‌ها ندارد). از نکات جالب دیگر، امکان قفل گشایی گوشی در حالت افقی یا landscape است؛ همان حالتی که معمولا رزمنده گوشی را روی سینه خود سوار می ‌کند. همچنین، می ‌توان با فشار یک دکمه، پر استفاده ‌ترین اپلیکیشن‌های گوشی را به سرعت اجرا کرد.

یک دیوایس برای تمام آنچه یک مأموریت نیاز دارد

در منطقه نظامی، رزمندگان به دیوایسی نیاز دارند که از یک طرف، وزن کمی داشته و آزادی عمل آنها را نگیرد و از سوی دیگر، قدرت کافی برای به پایان رساندن مأموریت را داشته باشد. وجود تراشه پرچمدار اسنپ‌دراگون 865، امکان اجرای چندین اپلیکیشن مأموریتی (مثل ATAK، APASS، KILSWITCH و BATDOK) را در منطقه نظامی فراهم نموده و به این ترتیب، اپراتورهای نظامی می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

شاید جذاب ‌ترین نکته در S20 Tactical Edition برای کاربران نظامی، Dex باشد. به لطف نرم‌افزار Samsung Dex، با اتصال گوشی هوشمند S20 Tactical Edition به مانیتور، کی ‌بورد و موس، این دیوایس نقش یک کامپیوتر شخصی را ایفا خواهد کرد. به این ترتیب، اپراتورهای نظامی می‌توانند برای تکمیل گزارش ‌ها و طرح ‌ریزی تمرین یا مأموریت ‌های نظامی، از این دیوایس استفاده کنند. البته ناگفته نماند، Samsung Dex در ورژن اصلی S20 نیز فعال است.

امنیت بالا در عملیات

یکی دیگر از مزیت‌های S20 Tactical Edition، برخورداری آن از Samsung Knox است؛ پلتفرم امنیتی که با لایه‌های نرم‌افزاری می‌تواند از دیوایس محافظت کند. البته پلتفرم Knox به این گوشی نظامی اختصاص نداشته و در سایر ورژن‌های S20 نیز به کار گرفته شده است. اما آنچه S20 Tactical Edition را از دیگر نسخه‌های S20 متمایز می‌کند، سیستم رمزنویسی دوگانه‌ای است که سامسونگ آن را DualDAR می‌نامد. طبق ادعای سامسونگ، این سیستم حتی در زمانی که گوشی خاموش بوده و یا در حالت احراز هویت نشده قرار دارد، می‌تواند امنیت دستگاه را تأمین کند.

به گفته شرکت سازنده، سیستم امنیتی چندلایه S20 Tactical Edition سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای امنیتی دنیا را احراز نموده که از آن جمله می‌توان به CSFC (از راه‌کارهای آژانس امنیت ملی آمریکا در طبقه‌بندی اطلاعات) و MDF PP (پروفایل محافظتی بنیادیِ دیوایس موبایل) اشاره کرد.

یک بار دیگر تأکید می‌شود که ظاهرا امکان خرید گوشی هوشمند Galaxy S20 Tactical Edition برای همگان فراهم نبوده و به گفته سامسونگ این اسمارت ‌فون در سه‌ ماهه سوم سال جاری میلادی، فقط از طریق کانال‌های IT شرکای منتخب عرضه خواهد شد. قیمت و زمان دقیق عرضه این محصول، هنوز اعلام نشده است.

منبع Samsung

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی