بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

با استفاده از وب سایت HIBP می‌ توانید از هک شدن حساب‌ های کاربری متصل به ایمیل خود مطلع شوید.

اگر با ایمیل خود کارهای تجاری انجام می‌دهد و یا هر گونه اسناد مهمی را ارسال و دریافت می‌ کنید و یا حتی در شرایطی که هیچ یک از این موارد هم در میان نیست، مطمئناً امنیت ایمیل برای شما اهمیت ویژه‌ ای دارد. از طرفی اغلب حساب‌ های کاربری امروزی ما، به ایمیل‌ مان متصل هستند.

به هر ترتیب تا کنون حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که آیا حساب‌ های متصل به ایمیلتان هک شده است یا نه؟ امروز تصمیم داریم یک روش ساده را به شما معرفی کنیم که جواب این سوال را برای شما مشخص می‌ کند.

 

ابزار haveibeenpwned

یکی از ساده‌ ترین روش‌ ها برای اینکه متوجه شوید که آیا حساب‌ های کاربری متصل به ایمیل شما هک شده‌ اند یا نه، استفاده از وب سایت haveibeenpwned است، کافی است وارد آدرس https://haveibeenpwned.com/ شوید و آدرس ایمیل خود را وارد کنید و دکمه pwned را بفشارید.

این وب سایت در کمتر از چند ثانیه مشخص می‌ کند که آیا اکانت متصل به ایمیلی از شما وجود دارد که هک شده باشد یا خیر

وب سایت HIBP چیست؟

در واقع این وب سایت به همه کاربران اجازه می‌ دهد تا بررسی کنند که آیا اطلاعات شخصی آن‌ ها فاش شده است یا نه. در اصل وب سایت HIBP پایگاه داده‌ های زیادی که حاوی اطلاعات فاش شده است را بررسی کرده و تجزیه و تحلیل می‌کند تا هک شدن کاربر را بررسی کند.

از طرفی اگر می‌ خواهید که این وب سایت دائماً همه حساب‌ های کاربری شما را بررسی کند، کافی است در این وب سایت ثبت کنید و با ایمیل خود لاگین کنید. به این ترتیب در صورتی که در آینده هر یک از اکانت‌‎ های متصل به ایمیل شما هک شود، HIBP این موضوع را به شما اطلاع می‌ دهد.

در آخر هم باید اشاره کنیم که این وب سایت در تاریخ 4 دسامبر 2013 و توسط Troy Hunt، یکی از متخصصان در حوزه امنیت تاسیس شد. حالا که در سال 2019 هستیم، این وب سایت به صورت متوسط در طول روز 150 هزار بازدید دارد. ضمناً HIBP هم اکنون نزدیک به 3 میلیون کاربر ثبت نام شده فعال دارد.

 

آیا تاکنون از وب سایت HIBP استفاده کرده‌اید؟

آیا سرویس دیگری در این حوزه را می‌شناسید که به ما معرفی کنید؟

نظرات  (۱)

  • ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
  • عالیه 👍

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی