بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

قابلیت DOH در نسخه جدید کروم 83

Monday, 5 Khordad 1399، 05:01 PM

در نسخه 83 مرورگر کروم شاهد اضافه شدن قابلیت جدیدی با نام DOH هستیم که امنیت DNS را برای کاربر به عمل می آورد و از مشکلاتی همچون ردیابی وب سایت‌ های بازدید شده او، فیشینگ و... جلوگیری می ‌کند.

در نسخه 83 مرورگر کروم شاهد اضافه شدن قابلیت جدیدی با نام DOH که مخفف عبارت DNS over HTTPS است، بودیم. این قابلیت در اصل یک تکنولوژی امنیت در دنیای اینترنتی است که با رمزگذاری اتصال DNS و مخفی کردن آن در ترافیک معمولی HTTPS، کار می ‌کند تا ISP ها نتوانند ترافیک اینترنت کاربران را شنود کرده و از وب سایت ‌هایی که کاربران به آن ‌ها مراجعه می ‌کنند مطلع شوند. گوگل لیست زیر را به عنوان مزایای استفاده از قابلیت DOH اعلام کرده است:

  • اعتبار سنجی: کروم می ‌تواند تایید کند که با یک ارائه دهنده خدمات DNS ارتباط برقرار کرده است، نه با یک سرویس دهنده جعلی که به وسیله یک مهاجم کنترل می ‌شود.
  • جلوگیری از فیشینگ: کروم تایید می ‌کند که پاسخی که از ارائه دهنده سرویس DNS دریافت می‌کند به وسیله مهاجمانِ درون همان شبکه تغییر نکرده است. در نتیجه این قابلیت می ‌تواند از حملات فیشینگ جلوگیری کند.
  • جلوگیری از تشخیص وب سایت‌های بازدید شده توسط کاربر: کروم می ‌تواند از طریق یک کانال رمز گذاری شده با سرویس دهنده DNS ارتباطات برقرار کند. بنابراین هکرها و مهاجمان و حتی ISP ها نمی ‌توانند متوجه شوند که کاربر در حال بازدید از چه وب سایتی است. حتی در صورتی که مهاجم و کاربر از یک شبکه مشترک و حتی یک اینترنت وای فای عمومی هم استفاده کنند، چنین امکانی برای مهاجم وجود ندارد.

گوگل در طی چند هفته آینده این قابلیت را اعمال خواهد کرد اما این تغییر به صورت مرحله مرحله خواهد بود. البته اگر می ‌خواهید که این قابلیت را تجربه کنید، باید وارد تنظیمات مرورگر کروم شده و قابلیت dns-over-https را فعال کنید.

این قابلیت برای ویندوز، کروم او اس و مک او اس در دسترس قرار خواهد گرفت. با این وجود هنوز هیچ صحبتی درباره ارائه این قابلیت برای دو سیستم عامل اندروید و iOS به میان نیامده است.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی