بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

باحالترین ترفندهای مک بوک اپل که راهگشای مشکلات بسیاری از کاربران این سیستم عامل پر طرفدار است؛ زیرا بیشتر افرادی کهاز سیستم عامل ‌های قدیمی به سوی مک مهاجرت کرده ‌اند، هنوز به چگونگی استفاده از آن آگاه نیستند؛ بنابراین ممکن است تصور کنند که این سیستم عامل هیچ تفاوتی با سیستم عامل‌ های ویندوزی ندارد و استفاده از آن را امری بیهوده تصور کنند.

۱-اگر می ‌خواهید به عنوان اولین نمونه از ترفندهای مک بوک اپل با چگونگی تنظیمات صدا توسط این سیستم عامل پر طرفدار آشنا شوید. باید کلیدهای Shift + Option را به صورت هم ‌زمان فشار دهید. حال با دکمه‌ های تنظیم ولوم Up یا Down می ‌توانید صدا را به دلخواه تنظیم کنید و آن رابرروی کمتر یا بیشتر از مقدار پیش فرض قرار دهید.

۲-برایتغییر اندازه‌ها یپنجره‌ ها در مک می‌توانید از روش ساده‌تری نسب به swipes و کشیدن استفاده کنید.برای تغییرات مد نظر کافی است Option + Shift را با هم نگه دارید و پنجره‌ها را به راحتی کوچک و بزرگ نمایید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که شاید این امر در ابتدا ساده و پیش و پا افتاده به نظر برسد، اما با کمک اینترفندهای مک بوک اپلمی‌توانید به میزان زیادی در زمان صرفه جویی نمایید.

۳-برای تغیر دادن نام فایل‌ های گوناگون درمک نیازی نیست که آن ‌ها را به صورت تک تک Rename کنید و تغییر دهید. کافی است کلیه فایل ‌هایی که نیاز به تغییر نام دارند را با هم انتخاب کنید و Rename [X] items راانتخاب کنید. X در اینجا تعداد فایل‌ هایی که نیاز به تغیر نام دارند می‌ باشد. پس از باز شدن پنجره NameChangerمی ‌توانید تیک کنار هر فایل را بزنید و نام آن‌ها را به دلخواه تغییر دهید.

۴- باتوجه به این که کلیدهای میانبر اهمیت ویژه‌ ای برای کاربران دارند، در بین برترین ترفندهای مک بوک اپل توجه به این نکته ضروریبه نظر می ‌رسد. برای تعیین کلید میانبر کافی است وارد قسمت Preferences àKeyboard àShortcuts شوید و روی گزینه “+” کلیک کنید. حال می‌ توانید کلید میانبری برای دسترسی به اپلیکیشن های مختلف در مک تعریف کنید که استفاده از این سیستم عامل قوی را برای شما لذت بخش تر می‌ کند.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی