بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

یکی از امکاناتی که سیستم‌عامل ویندوز برای افزایش امنیت در خود جای داده، قفل کردن ویندوز در مواقعی است که از آن استفاده نمی‌ کنید یا از رایانه خود دور می‌ شوید. همان‌طور که می‌ دانید برای انجام این کار کافیست کلیدهای میانبر Win+L از روی صفحه کلید فشار داده شود.

با انجام این کار ویندوز قفل شده و صفحه ورود برای کاربر نمایش داده می‌ شود. بسیاری از کاربران پس از انجام این کار برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و جلب توجه نکردن، نمایشگر رایانه را نیز خاموش می‌ کنند. اگر شما نیز چنین عادتی دارید (ضمن قفل کردن ویندوز، نمایشگر را نیز خاموش می‌  کنید) پیشنهاد می‌ کنیم این ترفند را اجرا کنید تا همزمان با قفل کردن ویندوز، نمایشگر رایانه نیز به‌ طور خودکار خاموش شود.

1 ـ  نرم‌ افزار رایگان MPower Saver را روی رایانه خود دانلود کنید: 

2 ـ فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کرده و فایل اجرایی برنامه را در محلی دلخواه روی هارد‌دیسک خود ذخیره کنید. (به ‌عنوان مثال در پوشه Program files در درایو C آن را ذخیره کنید)

3 ـ روی فایل اجرایی برنامه دو بار کلیک کرده و پس از اجرای آن روی آیکون برنامه کنار ساعت ویندوز کلیک راست ماوس را فشار داده و علامت چک‌ مارک کنار گزینه‌ Start with windows را فعال کنید.

4 ـ مراحل کار به اتمام رسیده و از حالا به بعد هرگاه کلیدهای Win+L را برای قفل شدن سیستم‌عامل فشار دهید، نمایشگر نیز به ‌طور خودکار خاموش می‌ شود.

امیدوارم که مورد استفادتون قرار بگیره.

نظرات  (۱)

  • نویسنده آشنا
  • سلام،خود سیستم همچین امکانی داره :) نرم افزار نمیخواد که

    پاسخ:
    شما میتونی دستی سیستمت رو lock کنی ولی با استفاده از این برنامه با 2 تا دکمه که نوعی  میانبر حساب میشود سیستم خود را lock کنید.

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی