بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

انتشار نسخه بتا اندروید 11

Friday, 23 Khordad 1399، 11:22 AM

شرکت گوگل دیشب نسخه بتا اندروید 11 را برای گوشی ‌های پیکسل گوگل منتشر کرده است. ویژگی‌ های این نسخه چیست و چطور آن را دریافت کنیم؟

گوگل معمولا اولین نسخه بتای اندروید را در رویدادی رونمایی می ‌کرد. اما امسال به دلیل بحران جهانی کرونا ویروس، قرار بود که این رویداد به صورت آنلاین برگزار شود. با این وجود به دلیل اعتراضات امریکا، همین رویداد آنلاین هم کنسل شد. با ما همراه باشید تا ضمن اشاره به ویژگی ‌های این نسخه از اندروید 11، نحوه دانلود آن را برای شما توضیح دهیم.

تغییرات نسخه بتا اندروید 11

تا به الان تفاوت ویژه‌ ای بین نسخه بتا اندروید 11 و نسخه‌ ی پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 11 دیده نشده است اما به هر ترتیب کارشناسان در تلاشند تا این نسخه بتا را بررسی کرده و ویژگی‌ های آن را منتشر کنند.

یکی از مهم ‌ترین قابلیت ‌های اندروید 11 قابلیت جدید در حوزه حفظ حریم خصوصی است که به واسطه آن می ‌توانید اپلیکیشن ‌هایی که مجاز به دسترسی به اطلاعات شخصی هستند را انتخاب کنید. به هر حال از جمله ویژگی ‌های نسخه بتا اندروید 11 می ‌توانیم به ابزارهای داخلی برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش، دیباگ کردن گوشی از طریق اتصال بی سیم به کامپیوتر، تغییر نوتیفیکیشن ‌های پیام‌ ها، مجوز یکبار مصرف اپلیکیشن‌ ها و... اشاره کنیم.

 

گوشی ‌های سازگار با نسخه بتا اندروید 11

در حال حاضر تنها گوشی‌ های پیکسل گوگل با نسخه بتا اندروید 11 سازگار هستند که لیست آن ‌ها را در ادامه خوهایم دید:

  • گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2XL
  • گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3XL
  • پیکسل 3a و پیکسل 3a XL
  • پیکسل 4 و پیکسل 4XL

گفته می ‌شود که به زودی شاهد ارائه نسخه بتا اندروید 11 روی گوشی ‌های برندهای دیگر هم خواهیم بود اما هنوز سایر برندهایی دریافت کننده این نسخه مشخص نشده است. ضمنا زمانی هم برای آن تعیین نشده است.

 

نحوه دریافت نسخه بتا اندروید 11 روی گوشی‌های پیکسل

اگر یکی از گوشی‌های پیکسل را دارید و می‌خواهید از نسخه بتا اندروید 11 روی آن بهره ببرید، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا به این لینک مراجعه کرده و با حساب گوگل خود در برنامه بتای اندروید ثبت نام کنید.

حالا مسیر Settings > System > Advanced > System Update را طی کنید و روی گزینه Check for update ضربه بزنید.

 

نکته: ممکن است این آپدیت سریعا برای دانلود در اختیارتان قرار نگیرد. بنابراین اگر چنین اتفاقی افتاد، باید دوباره برای دانلود نسخه بتا اندروید 11 تلاش کنید.

 

به هر حال نسخه‌های بتا معمولا دارای باگ ‌های زیادی هستند. بنابراین اگر جز کاربران عادی هستید، توصیه می ‌کنیم که تا زمان عرضه نسخه رسمی اندروید 11 دست نگه دارید. معمولا هر ساله گوگل نسخه نهایی اندروید جدید را در اواخر مرداد ماه و یا اواسط شهریور ماه عرضه می ‌کند. بنابراین استفاده از نسخه رسمی و با حداقل باگ، ارزش چند ماه صبر کردن را دارد. با این وجود باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر از نسخه بتا اندروید 11 راضی نبودید، امکان بازگشت به آخرین نسخه اندروید 10 را دارید اما برای این کار باید گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

 

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی