بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

شرکت آمازون تجارت خود را با فروش کتاب آغاز کرد اما این موضوع مربوط به ۲۵ سال پیش است. آمازون در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه خرید و فروش اینترنتی می‌ باشد که بلند پروازی‌ های آن هر چند وقت یک بار تیتر خبرهاست. یکی از مواردی که شاید به گوش همه آشنا باشد تحویل کالا با پهپاد است.

این نوآوری‌ ها تاثیرات بزرگی بر روی این صنعت داشته ولی شاید بزرگترین آن‌ها نباشد.

بر اساس آخرین اعلام آمازون این شرکت قصد دارد تا ۳۲۳۶ ماهواره را به فضا فرستاده تا اینترنت را در دسترس تمام دنیا قرار دهد. این پروژه که کویپر نام دارد توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات در دست اجرا قرار خواهد گرفت. مجریان این پروژه عظیم در نظر دارند تا این ماهواره‌ها را در سه ارتفاع مختلف از ۳۶۷ تا ۳۹۱ مایل از سطح زمین قرار دهند که طبق محاسبات این آرایش قرارگیری تقریبا ۹۵ درصد از سطح زمین را پوشش خواهد داد.

یکی از سخنگویان شرکت آمازون اعلام کرد که این آرایش و ارتفاع برای ماهواره‌ ها باعث می‌ شود تا تاخیر در دریافت اطلاعات به حداقل برسد و جوامع محروم بتوانند اینترنتی پرسرعت را تجربه کنند. این پروژه یک پروژه بلند مدت می‌ باشد ولی درصورت اتمام آن، شاهد دسترسی اکثریت مردم جهان به اینترنت خواهیم بود. ما در طول انجام این پروژه از شرکت‌هایی که  هدف مشترکی با این پروژه دارند استقبال خواهیم کرد.

زمان دقیق به سرانجام رسیدن این پروژه مشخص نیست ولی می‌ توان به قطعی بودن این آرزو امیدوار بود چرا که آمازون در حال همکاری با شرکت‌های مرتبط با هوا فضاست.

این پروژه حتی برای یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی نیز کار سخت و هزینه‌بری محسوب می‌شود. شاید این پروژه در نگاه اول خیرخواهانه بنظر برسد ولی موضوع اصلی این حرکت دسترسی آمازون به مردم خواهد بود که به معنی فروش بیشتر برای خود شرکت می‌باشد. در حال حاضر مشتری های آمازون تنها در آمریکا به عدد ۱۰۰ میلیون می‌ رسد ولی تصور کنید که با اجرایی شدن این طرح شمار مشتری های آمازون به عدد نجومی ۷ میلیارد برسد.

همانطور که گفته شد تقریبا ۹۵ درصد از جمعیت زمین بعد از انجام این پروژه به اینترنت دسترسی خواهند داشت اما احتمالا به علت این همه تحریم ایران جز همان ۵ درصد باقی مانده خواهد بود.

در نهایت امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن این پروژه بزرگ باشیم.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی