بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

امروزه گوشی‌های هوشمند با داشتن سیستم عامل بسیار مورد تهدید هک شدن قرار دارند و به همین دلیل کاربران به خاطر اطلاعات مهمی که در گوشی هایشان وجود دارد، باید از روش‌هایی برای محافظت اطلاعاتشان استفاده کنند.

در همین راستا چهار روش از مهمترین راهکار ها را برای جلوگیری از هک شدن گوشی های هوشمند و پیشگیری از اینگونه اتفاقات را برایتان در این مطلب آموزشی ارائه می دهیم.

۱- باز نکردن لینک های موجود در ایمیل های ناشناس

بهتر است پیام های ناشناس و یا ایمیل های نامطلوبی را که در آنها لینکی درج شده است را مورد استفاده قرار ندهید، زیرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال یک اکسپلوت و کد مخرب می توانند گوشی های هوشمند و یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند و این بدان دلیل است که شما ایمیل حاوی لینک را مورد استفاده قرار داده اید.

۲- عدم استفاده از بازی ها و اپلیکیشن های موجود در منابع غیر معتبر

اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آنها را از منابع معتبر دریافت کنید، چرا که بعضی از همین بازی ها می توانند پر از کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلات حاد می شوند. برای مثال بازی انگری برد که یک بازی پرطرفدار می باشد، در چند ماه گذشته با ادغامی پیچیده به یک کد مخرب مجهز شده که اگر این بازی بر روی گجت شما اجرا می شد، حتما مشکلاتی را برای شما به همراه داشت.

۳- حفاظت از اطلاعات موقعیتی و شخصی

اگر علاقمند به عکاسی با تلفن شخصی خودتان هستید و نمی خواهید اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر از اطلاعات شخصی شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود، کافیست گزینه های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید.

دلیل این کار این است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می کند و همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می شوند.

این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده است و هنگامی که شما تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، افراد مختلفی می توانند این اطلاعات را مشاهده و از آنها سوءاستفاده کنند.

۴- روشن نکردن وای فای در مکانهای نا امن

بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید، چرا که امروزه بدون آنکه شما متوجه امری شوید می توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند، البته اگر شما به هر دلیلی نمی خواهید بلوتوث یا وای فای خود را خاموش کنید، بهتر است از گزینه «عدم نمایش از دیگران» و یا «حالت امن» یا گزینه های مشابه که در بخش امنیتی تنظیمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنید.

  • 94/04/20
  • A.lireza Rabiee

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی