بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

آیفون ۱۲ آیا شگفتی ساز خواهد شد

Thursday, 25 Ordibehesht 1399، 12:58 AM

آیفون ۱۲ و نسخه های کامل ترش در سال ۲۰۲۰ از راه می رسند و این ممکن است یک تغییر بزرگ در پرچمداران شرکت اپل باشد.

بعد از تغییرات کمی که در آیفون ۱۱ دیدیم، به نظر می رسد آیفون جدید در دهه جدید فرصت خوبی برای تغییر داشته باشد.

چه لزومی دارد که اپل تغییراتی را در آیفون جدید خود اعمال کند؟ آیفون ۱۱ بر بهبود قابلیت های دوربین و افزایش قدرت سخت افزاری تأکید داشت، اما در مقایسه با سری XS، شاهد تغییرات چشمگیری نبودیم.

امسال شاهد معرفی گوشی اقتصادی آیفون SE از جانب کمپانی اپل بودیم، اما اطمینان داریم که اپل تا انتهای ۲۰۲۰ سری جدید پرچمداران خود را وارد بازار خواهد کرد. اما این آیفون جدید چه امکاناتی خواهد داشت؟

اگر در مورد شایعات و اخبار منتشر شده در مورد آیفون ۱۲ هیجان زده هستند، بخت یار شماست. اطلاعات زیادی در مورد قیمت احتمالی، طراحی، انواع مدل ها و فناوری ۵G در مورد این گوشی به بیرون درز کرده است.

در این مطلب جدیدترین اطلاعات به دست آمده در مورد آیفون جدید را گلچین کردیم و آنهایی که احتمال بیشتری دارد حقیقت داشته باشد را با شما در میان خواهیم گذاشت. به صورت تقریبی خواهیم فهمید که چه امکاناتی در آیفون جدید وجود خواهد داشت. با ما همراه باشید.

آیفون ۱۲: برویم سر اصل مطلب

این چیست؟ جدید ترین عضو خانواده آیفون اپل

چه زمانی عرضه خواهد شد؟ احتمالاً سپتامبر ۲۰۲۰

چه قیمتی خواهد داشت؟ انتظار داریم که از قیمت ۷۰۰ دلار شروع شود.

تاریخ عرضه آیفون ۱۲: آیا تأخیر خواهد خورد؟

هنوز هیچ اطلاعاتی از تاریخ عرضه رسمی آیفون ۱۲ در دسترس نیست. اما اطمیان داریم که در سال ۲۰۲۰ شاهد یک آیفون جدید خواهیم بود، چرا که اپل هر ساله یک آیفون جدید به بازار عرضه می کند.

به احتمال خیلی زیاد، این گوشی در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و این اتفاق احتمالاً در هفته دوم ماه رخ خواهد داد. معمولاً هم گوشی آیفون در روز سه شنبه معرفی می شود. پس می شود ۸ سپتامبر ۲۰۲۰ یا ۱۸ شهریور ۱۳۹۹.

احتمال هم دارد که این اتفاق در ۱۵ سپتامبر رخ دهد، چون همیشه معرفی آیفون در هفته دوم ماه نبوده است.

انتظار داریم که حداقل ۱۰ روز پس از معرفی، بتوانیم این گوشی را در بازار ببینیم. با این همه، احتمال دارد که شیوع ویروس کرونا، همه معادلات را به هم بزند و باعث تأخیر در عرضه آیفون ۱۲ شود.

طبق شنیده ها، احتمالش کم است که فرآیند توسعه گوشی در کارخانه به دلیل شیوع کرونا با مشکل مواجه شود. خبرها حاکی از آن است که شرکت های ساخت آیفون با تمام کارکنان خود مشغول ساخت و توسعه این گوشی هستند.

اما برخی دیگر از خبرها نشان می دهد که عرضه گوشی تا یک یا دو ماه به تأخیر خواهد افتاد. حتی برخی خبرگزاری ها مانند رویترز اعلام کرده اند که عرضه این گوشی تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر خواهد افتاد.

این که واقعاً چه اتفاقی رخ خواهد داد هنوز مشخص نیست. اما هنوز تاریخ عرضه آیفون ۱۲ در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی تحلیل گرها می گویند امکان دارد برخی مدل های آیفون جدید، دیرتر عرضه شوند. همچنین، بر اساس اطلاعات واصله از وال استریت ژورنال، تولید آیفون ۱۲ به مدت بک ماه عقب خواهد افتاد.

اما این لزوماً بدان معنی نیست که عرضه آیفون هم یک ماه عقب بیفتد. بدون شک شرکت سازنده تدابیری خواهید اندیشید تا این یک ماه به تأخیر افتاده در تولید را جبران کند و ما نسبت به این موضوع، بسیار خوشبین هستیم.

قیمت آیفون ۱۲

بحث در مورد قیمت آیفون جدید چندان پیچیده نخواهد بود. باید چیزی نزدیک به آیفون های فعلی را در نظر داشته باشیم. آیفون ۱۱ الان از ۶۹۹ دلار شروع می شود، آیفون ۱۱ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۱ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار.

البته برخی شایعات می گویند که ارزان ترین مدل آیفون ۱۲ کمی ارزان تر از آیفون ۱۱ خواهد بود، یعنی ۶۴۹ دلار به جای ۶۹۹ دلار. از طرف دیگر، برخی دیگر خبرها حاکی از آن است که هزینه ساخت آیفون بالا رفته است و شاید آیفون ۱۲ از آیفون ۱۱ گران تر باشد.

نامگذاری آیفون ۱۲

پیش از هر چیز باید بگوییم که از یک موضوع مطمئن هستیم: گوشی های اپل در سال ۲۰۲۰ قرار نیست پسوندی داشته باشند، مثلاً آیفون ۱۲S قرار نیست وجود داشته باشد.

البته اپل هنوز هیچ چیز را تأیید نکرده است. از طرف دیگر برخی دیگر مدعی هستند که آیفون جدید، با عدد ۲۰۲۰ نامگذاری خواهد شد. البته چندان منطقی به نظر نمی رسد.

شاید هم اپل همه ما را سورپرایز کند و نامگذاری کاملاً جدیدی را انتخاب کند. کسی چه می داند.

پیش از آنکه به باقی خبرها و شایعات بپردازیم، باید بگوییم که انتظار داریم، امسال با ۴ نسخه از آیفون روبرو باشیم، برخلاف دو سال گذشته که ۳ مدل آیفون وجود داشت.

طراحی آیفون ۱۲

آنچه تاکنون از آیفون جدید شنیده ایم، نشان می دهد که باید منتظر طراحی کاملاً جدیدی باشیم که با المان های طراحی آیفون های قبلی کاملاً متفاوت است. آیفون ۴ را به خاطر دارید؟ به نظر می رسد برخی از المان های طراحی، از آن گوشی قرض گرفته شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات، این گوشی در چهار سایز عرضه خواهد شد:

آیفون ۱۲ با صفحه ۵.۴ اینچی

آیفون ۱۲ مکس با صفحه ۶.۱ اینچی

آیفون ۱۲ پرو با صفحه ۶.۱ اینچی

آیفون ۱۲ پرو مکس با صفحه ۶.۷ اینچی

یک افشاگر به نام جون پراسر که قبلاً هم اطلاعات درستی در مورد آیفون SE و مک بوک پرو ۱۳ منتشر کرده بود، این اطلاعات را افشا کرده است.

منابع مختلف خبر داده اند که آیفون جدید از فریم فلزی استفاده خواهد کرد. پشت همه این چهار مدل از شیشه خواهد بود اما انتظار می رود که لبه های گوشی، مانند مدل های فعلی حالت گرد ندارند و بیشتر، حالتی مربعی شکل دارند.

اطلاعات نشان می دهد که آیفون ۱۲ از جنس آلومینیم و بدنه مدل های پرو و پرو مکس از فولاد ضد زنگ است.

گزارش ها همچنین بیانگر آن است که هر چهار مدل آیفون، دارای ناچ کوچک تر هستند و این به لطف فناوری جدید فیس آی دی خواهد بود. البته هنوز هم باید این ناچ کذایی را در بالای گوشی تحمل کنید، اما نسبت به مدل های قبلی کوچک تر و قابل تحمل تر خواهد بود.

حتی برخی تحلیلگران می گویند، ممکن است یکی از این مدل ها، ناچ نداشته باشد و دوربین سلفی آن در زیر صفحه نمایش قرار داشته باشد. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، بدون شک مربوط به گران ترین مدل (آیفون ۱۲ پرو مکس) خواهد بود.

یک گزارش دیگر نشان می دهد که فیس آی دی کاملاً حذف می شود و تنها از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده خواهد شد. البته این خبر چندان منطقی به نظر نمی رسد.

این می تواند یک تغییر بزرگ برای اپل محسوب شود، چرا که مدل های فعلی آیفون، از حسگر اثر انگشت بی بهره هستند. با این همه، اگر واقعاً دوربین جلو به پشت صفحه نمایش مهاجرت کرده باشد، بعید به نظر می رسد که همه سنسورهای فیس آی دی بتوانند در زیر صفحه جای بگیرند. پس امکان دارد که فیس آی دی به طور کلی حذف شود و حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار بگیرد.

رنگ های آیفون ۱۲

در مورد رنگ های آیفون جدید، شایعه ها حاکی از آن است که اپل در مدل های گران قیمت آیفون از رنگ آبی دریایی استفاده خواهد کرد. همچنین گزارش ها نشان می دهد که رنگ سبز آیفون ۱۱ فروش خیلی خوبی داشته است، پس احتمالاً این رنگ را هم در مدل های جدید خواهیم دید.

آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس در رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی عرضه شده بودند. احتمالاً در مدل های جدید، شاهد این رنگ ها نیز خواهیم بود. برای مدل استاندارد آیفون جدید، انتظار داریم رنگ های مشکی، سبز، زرد، صورتی و قرمز را ببینیم.

صفحه نمایش آیفون ۱۲

در بالا در مورد اندازه صفحه نمایش مدل های مختلف صحبت کردیم. اکنون می خواهید به شایعاتی که در مورد فناوری این صفحه های نمایش منتشر شده بپردازیم.

طبق آخرین خبرها، آیفون جدید برای اولین بار از صفحه نمایش اولد استفاده خواهد کرد. این موضوع را خبرگزاری های مختلف بیان کرده اند. انتظار می رود که صفحه نمایش مدل های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس توسط BOE تولید شود و صفحه نمایش اولد دو مدل گران تر، توسط سامسونگ تولید خواهد شد.

آیفون ۱۱ از نمایشگر LCD بهره می برد، در حالی که مدل آیفون ۱۱ پرو به فناوری اولد مجهز است. هنوز اطلاعاتی در مورد وضوح این چهار نمایشگر در دست نیست.

یک منبع دیگر می گوید که دو مدل پرو، از نوعی اولد باریک تر و ارزان تر نسبت به آیفون ۱۱ پرو استفاده می کنند. این مسئله شاید باعث شود که با آیفون های ارزان تری روبرو شویم. ولی هنوز برای قضاوت زود است.

شایعه دیگری که منتشر شده می گوید صفحه نمایش آیفون های ۲۰۲۰ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره مند خواهند بود. آیفون های فعلی و بسیاری از گوشی ها از نرخ ۶۰ هرتز استفاده می کنند. این پیشرفت می تواند منجر به تجربه کاربری روان تر، به ویژه در بازی ها و گشتن در صفحات اینترنت شود.

البته همین الان هم خیلی از گوشی های رده بالا و خود آیپد های اپل هم از نرخ نوسازی بالای ۶۰ هرتز بهره می برند. پس چنین چیزی غیر قابل پیش بینی نخواهد بود. البته این کار با مشکلاتی نیز همراه خواهد بود. مثلاً عمر باتری به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

شنیده ها حاکیست که آیفون جدید از صفحه نمایش باریک تر، ارزان تر و کم مصرف تر نسبت به آیفون ۱۱ استفاده خواهد کرد. این می تواند باعث شود که شاهد گوشی هایی باریک و با عمر باتری مناسب باشیم.

فناوری ۵G در آیفون ۱۲

تغییر بزرگ دیگری که در آیفون های جدید شاهدش خواهید بود، فناوری نسل پنجم مخابراتی است. البته مانند بسیاری از فناوری ها، اپل دیرتر از رقیبان خود به فکر استفاده از این فناوری جدید افتاده است.

ابتدا شایعه شده بود که این فناوری فقط در یک یا دو مدل استفاده می شود. اما اخبار جدید نشان می دهد که فناوری ۵G در همه چهار مدل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مشکل اینجاست که آیفون های جدید، از فناوری mmWave 5G استفاده نمی کنند. این یعنی ممکن است با برخی اپراتور های مخابراتی سازگاری نداشته باشد.

مشخصات سخت افزاری آیفون ۱۲

شایعات می گویند آنتن ۵G آیفون جدید، ساخت اپل خواهد بود. همچنین از پردازنده ۵ نانومتری A14 در این گوشی ها استفاده خواهد شد، این یعنی آیفون جدید از عمر باتری بهتر و قدرت بیشتر بهره مند خواهد بود. با توجه به این که آیفون های فعلی هم از باتری خیلی خوبی برخوردار هستند، این یک خبر خوشحال کننده است.

آیفون های اپل معمولاً از رم بالایی برخوردار نیستند. البته نیازی هم به آن ندارند. تحلیلگران معتقدند، آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس از ۶ گیگابایت رم بهره مند خواهند بود، که ۲ گیگابایت بیشتر از آیفون ۱۱ است. البته مدل استاندارد آیفون ۱۲، از ۴ گیگابایت رم استفاده خواهد کرد.

به نظر می رسد، چیپست A14 قرار است همه را شگفت زده کند. در تست های بنچمارک، این پردازنده بسیار قدرتمندتر از اسنپ دراگون ۸۶۵ ظاهر شد، که این روزها در اکثر گوشی های پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد حافظه داخلی، گزارشات نشان می دهد که آیفون ۱۲ و مدل مکس در مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهند شد. آیفون ۱۲ پرو و مدل پرو مکس، مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز خواهند داشت.

در مورد ظرفیت باتری، اطلاعاتی در دست نیست، اما آنطور که دریافته ایم، قرار است برای باریک تر کردن گوشی، از باتری های کوچک تری استفاده شود.

در مورد خروجی های دستگاه، قوانین جدید اروپا اجازه استفاده از پورت لایتنینگ را نمی دهد. به همین دلیل امکان دارد اپل این پورت را با پورت USB-C جایگزین کند. ولی هنوز معلوم نیست که این کار را خواهد کرد یا چاره دیگری خواهد اندیشید. استفاده از فناوری شارژ سریع نیز بدون شک در آیفون جدید وجود خواهد داشت.

دوربین آیفون ۱۲

بر اساس خبرهای به دست آمده، دوربین این گوشی نیز با پیشرفت هایی همراه خواهد بود. احتمال دارد آیفون جدید از دوربین سه بعدی لیزری استفاده کند.

عکس هایی که از نمونه های اولیه به دست آمده، دوربین هایی شبیه به آیفون ۱۱ را نشان می دهد. البته کمی بزرگ تر. اما لنز چهارم شبیه به حسگر LiDAR است که در آیپد پرو ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفته بود. به لطف این حسگر، دوربین گوشی می تواند به خوبی فاصله و عمق را تشخیص دهد و قابلیت های خوبی مانند واقعیت افزوده و تصاویر پرتره را ارائه دهد.

البته به نظر می رسد اسکنر LiDAR فقط برای دو مدل گران تر است و دو مدل ارزان تر از آن بی بهره خواهند بود. این موضوع توسط چندین منبع تأیید شده است.

یکی از منابع می گوید، شاید آیفون ۱۲ با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی عرضه شود که نسبت به دوربین های ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون های قدیمی، یک جهش بزرگ محسوب می شود. لنز های این گوشی از قابلیت عکاسی در شب و عکس های فوق عریض پشتیبانی می کنند.

علاوه بر این، این گوشی به عکسبرداری HDR هوشمند مجهز خواهد بود تا در نور کم، عملکرد دوربین را بهبود بخشد. در کنار این امکانات، دوربین ها به زوم ۳ برابر نیز مجهز خواهند بود.

نرم افزار آیفون ۱۲

کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال جاری (WWDC 2020) در تاریخ ۲۲ ژوئن برگزار خواهد شد. انتظار داریم در این کنفرانس از جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل (iOS 14) صحبت هایی شود و در آیفون جدید شاهد آن باشیم.

بدون شک بسیاری از آیفون های قبلی هم این به روز رسانی را دریافت خواهند کرد، اما اول باید در آیفون ۱۲ شاهد این سیستم عامل جدید باشیم. البته به نظر نمی رسد با امکانات شگفت انگیزی نسبت به iOS 13 مواجه باشیم. به نظر می رسد یک برنامه تناسب اندام و هماهنگی بیشتر با اپل واچ و اپل تی وی، به آن اضافه شده است.

آیا باید منتظر آیفون ۱۲ بمانم؟

تا زمان عرضه آیفون ۱۲ هنوز نصف سال وقت مانده. البته اگر همه چیز طبق برنامه باشد و با تأخیر مواجه نشویم. اگر در روزها یا حتی ماه های آینده قصد خرید آیفون را دارید، بهتر است به همان آیفون ۱۱ فکر کنید. آیفون ۱۱ در سه مدل استاندارد، پرو و پرو مکس عرضه می شود و هنوز هم یکی از بهترین گوشی های موبایل در بازار است.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی