بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

مایکروسافت همواره یکی از مخالفان سر سخت پاک کردن رجیستری در کامپیوتر بوده است. در همین راستا امروز هم شاهد یک قدم دیگر در این جهت بوده‌ ایم. در واقع مایکروسافت علیه وب سایت‌ هایی که برنامه‌ هایی از این دست (برنامه‌ های پاک کننده رجیستری) را منتشر می‌ کنند، اقدامات جدی را انجام داده است.

حالا به گزارش وب سایت خبری HTNovo، مایکروسافت به تازگی وب سایت CCleaner.com را هم به لیست سیاه خود در فروم رسمی پشتیبانی‌ اش اضافه کرده است. قرار گرفتن این وب سایت در لیست سیاه به این معناست که هر پستی از CCleaner در این فروم قرار بگیرد، به صورت اتوماتیک سانسور خواهد شد.

مسئله مهم اینجاست که تنها 11 دامنه در لیست سیاه مایکروسافت قرار دارد. بنابراین مشخص است که مایکروسافت دلایل مهم و محکم و البته اهداف مشخصی برای محدود کردن وب سایت‌ها در نظر گرفته است. ضمناً این لیست سیاه با 11 عضو، به تازگی معرفی شده است و در حال حاضر تنها ناظران رسمی آن مشخص هستند.

البته ناگفته نماند که برنامه CCleaner چندی پیش مشکلات بزرگی برای کاربرانش ایجاد کرد و آن‌ها را در معرض خطر بدافزارها قرار داد. این مشکل به حدی جدی بود که گفته می‌شد این برنامه قادر است روی سیستم‌های محلی نصب شده و کارهای زیادی انجام دهد، تا جایی که گفته می‌شد حدود 2.27 میلیون کامپیوتر گفتار این بدافزار شده‌اند.

البته مسائل و مشکلات دیگری هم درباره برنامه CCleaner وجود دارد، برای مثال این برنامه در نسخه 5.45 دارای قابلیت Active Monitoring است؛ قابلیتی نه چندان استاندارد که می‌تواند اطلاعاتی در مورد سیستم شما را جمع ‌آوری کند.

از طرفی سایت CCleaner سرویس‌ هایی ارائه می‌کند که در حال حاضر روی ویندوز 10 وجود دارند و استفاده از خدمات این سایت با تغییرات جدی ویندوز چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

امیدوار هستیم افزونه های مرورگرها از جمله WOT این سایت ها را در لیست سیاه خود قرار دهند تا مردم با آرامش بیشتری از اینترنت استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی