بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

پنجره‌های پاپ‌آپ ( (Pop-upنوعی از تبلیغات اینترنتی می‌باشد که گاهی به‌صورت تب و یا اکثر مواقع به‌صورت پنجره‌ی جدید و پشت پنجره‌ی اصلی مرورگر ظاهر می‌شوند. اما این نوع تبلیغ گاهی اوقات به دلیل زیاد بودن پنجره‌های باز شده خیلی آزاردهنده می‌باشند. اگر از این گونه تبلیغات خسته شده‌اید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه جلوگیری از نمایش این تبلیغات آشنا شوید.

 

  • مرورگر فایرفاکس

۱- باز شدن پاپ‌آپ‌ها در تب جدید بجای پنجره جدید

در این ترفند قصد داریم کاری کنیم تا پاپ‌آپ‌ها بجای باز شدن در پنجره جدید، در تب جدید باز شوند تا بستن آن‌ها راحت‌تر و وقت و ترافیک کمتری از شما کم شود.

برای شروع ابتدا مرورگر فایرفاکس را باز نمایید. سپس در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد وEnter بزنید.

سپس با پیغام زیر مواجه می‌شوید که کافی است روی گزینه‌ی I'll be carfull … کلیک نمایید.

در مرحله‌ی بعد، عبارت browser.link.open_newwindow.restriction را در کادرSearch  وارد نمایید. سپس در نتایج یافته شده (Preference Name)  روی همین عبارت دو بار کلیک نمایید.

سپس در پنجره‌ی باز شده مقدار ۲ را به ۰ تغییر دهید و در آخر Ok کنید.

از این پس پنجره‌های تبلیغاتی در یک تب جدید نمایش داده می‌شوند نه در یک پنجره‌ی جدید.

 

۲- غیر فعال کردن کامل پاپ‌آپ‌ها (جلوگیری از باز شدن) در فایرفاکس

برای انجام اینکار دو روش وجود دارد.

روش اول) با دستکاری تنظیمات مرورگر فایرفاکس

اکثر مسدود کننده‌های پاپ‌آپ، تنها پاپ آپ‌های مربوط به سایت‌ها و یا سرویس‌هایی را مسدود می‌کنند که به‌طور خودکار در حین بارگذاری صفحه‌ها منتشر می‌شوند. اما بعضی مرورگرها دارای رویدادهایی هستند که قابلیت باز کردن پاپ آپ را دارند ولی توسط بلاکرها مسدود نمی‌شوند. رایج‌ترین آن زمانی است که با کلیک روی یک لینک در مرورگر، پنجره مرورگر جدیدی برایتان به نمایش در می‌آید. از این دست نمونه‌های دیگری مانند دابل کلیک کردن روی یک لینک و یا زدن دکمهsubmit  وجود دارند. اگر به چگونگی رفتار فایرفاکس با پاپ آپ ها نگاهی کنید متوجه می‌شوید که این مرورگر آن‌ها را به‌طور خودکار بلاک می‌کند. شما می‌توانید با رفتن به تنظیمات و تب Content گزینه‌های مورد نظر را بیابید.

شما در اینجا می‌توانید استثنائات را نیز مشخص کنید مانند وب‌سایت‌ها یا سرویس‌هایی که مایلید پاپ آپهای آن‌ها اجرا شوند. در قسمت Exceptions می‌توانید، سایت‌ها و دامنه‌هایی را مشخص کنید که اجازه اجرای پاپ آپ را داشته باشند. برای مشخص شدن موضوع، به‌طور مثال ممکن است از وردپرس برای انتشار مقالات خود استفاده می‌کنید، زمانی که در  add media page  روی دکمه آپلود فایل‌ها کلیک می‌کنید وردپرس یک پنجره جدید را باز می‌کند، بنابراین اگر پاپ آپ ها را غیرفعال کنید این پنجره به نمایش درنخواهد آمد.

مشکل اینجا هست که تنظیمات پیش‌فرض فایرفاکس اجازه اجرای بعضی از پاپ آپ ها را می‌دهد ولی کاربران نمی‌دانند که می‌توانند این قسمت را هم غیرفعال کنند. برخی از رویدادها مانند change, click, dblclick, mouseup, reset, submit, touchend با وجود مسدود کننده باز می‌شوند.

برای غیرفعال کردن تمام پاپ آپ‌ها در فایرفاکس:

۱- در قسمت نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را تایپ کنید و سپس enter را بزنید.

۲- مانند قسمت قبل با پیغام زیر مواجه می‌شوید که کافی است روی گزینه‌ی I'll be carfull … کلیک نمایید.

۳- در فیلد جستجو عبارت dom.popup_allowed_events را بنویسید.

۴- پس از پیدا کردن عبارت dom.popup_allowed_events در نتایج جستجو، در قسمت value تمامEventها آمده است.

۵- پس از دوبار کلیک کردن روی عبارت، پنجره‌ای باز می‌شود که شما می‌توانید هر یک از هاییEvent که می‌خواهید باعث اجرای پاپ‌آپ نشود یا تمامEvent ها را حذف کنید.

پس از کلیک روی OK، تغییرات همان لحظه در مرورگر اعمال می‌شوند.

نکته: بعضی از سایت‌ها ممکن است از جاوا اسکریپت یا اسکریپت‌های دیگر برای یافتن انسداد پاپ‌آپ‌ها استفاده کنند. در این صورت ممکن است دسترسی به بعضی از بخش‌های سایت را نداشته باشید. مثلا در سایت mec.ut.ac.ir. در این صورت شما (مطابق شکل زیر) پیام

Firefox Prevented This Site From Opening a POP-UP Window

را دریافت می‌کنید.

برای فعال سازی پاپ‌آپ برای سایت‌های مورد نظرتان دو روش وجود دارد:

روش ۱) در پیغام ظاهر شده از قسمت Options بر روی گزینه

Allow Pop-Ups For mec.ut.ac.ir

کلیک نموده و سپس سایر مراحل مورد نظرتان را طی کنید.

  

روش ۲) همچنین می‌توانید به صورت دستی، امکان باز کردن پاپ‌آپ را برای لیستی از سایت‌‌های مورد نظرتان ایجاد کنید. برای این کار به منوی Options، سربرگ Content رفته و روی کلید Exceptions کلیک کنید. در پنجره جدید، در فیلد Address of website آدرس سایت‌های مورد نظرتان را وارد کنید و سپس روی کلید Allow کلیک کنید تا به لیست اضافه شود. حالا می‌توانید این پنجره و پنجره Options را بسته و فعالیت خود را آغاز کنید.

منبع با تغییر: parsij.mihanblog.com

parsij.ir

 

روش دوم) با استفاده از افزونه Strict Pop-up Blocker

Strict Pop-up Blocker نام افزونه‌ای برای فایرفاکس است که ‌با استفاده ‌از آن دیگر شاهد باز شدن حتی یک پاپ‌آپ هم نخواهید بود و به‌ سادگی هر چه ‌تمام‌تر تنها با یک کلیک تمامی‌ تبلیغات پاپ‌آپ را بلاک خواهد کرد. البته ‌نکته‌ی حائز اهمیتی که ‌در هنگام استفاده ‌از این افزونه ‌باید در نظر بگیرید این است که‌ این افزونه ‌نه‌‌تنها تبلیغات پاپ‌آپ، بلکه‌ هر پنجره‌ای که ‌بخواهد به‌ طور جداگانه ‌باز شود را هم مسدود می‌کند. برای مثال شما به‌ یک سایت آپلود مراجعه‌ می‌کنید و با کلیک روی دکمه‌ی BROWSE می‌خواهید تا فایل خود را از داخل کامپیوتر انتخاب کنید. اگر افزونه‌ ‌فعال باشد هیچ پنجره‌ای برای شما باز نخواهد شد. پس برای استفاده ‌از این افزونه ‌نیاز است تا به ‌این موضوع آگاه‌ باشید و در وب سایت‌های این چنینی، با کلیک دوباره‌ روی میانبر افزونه،‌ آن را غیر‌فعال و بعد از انجام شدن کارتان، آن را فعال کنید. برای دانلود و نصب این افزونه‌ کافی است تا به ‌صفحه ‌مخصوص آن در سایت موزیلا مراجعه ‌کنید و به ‌رایگان آن را دریافت کنید.


 

  • غیر فعال کردن کامل پاپ‌آپ‌ها (جلوگیری از باز شدن) در گوگل کروم

اما برای استفاده‌‌ کنندگان از مرورگر کروم هم افزونه‌ای در نظر گرفته‌ شده ‌که ‌نسبت به‌افزونه‌های دیگر از کاربرد بیشتری برخور‌دار است. Pop Up Blocker نام افزونه‌ی مخصوص مرورگر کروم است که ‌دارای ویژگی‌های جالبی است. یکی از این ویژگی‌ها امکان ساخت لیست سفید و سیاه‌ از وب‌سایت‌ها است. به‌این معنا که‌ شما می‌توانید برای این افزونه‌ مشخص کنید که‌ پاپ‌آپ‌های باز شده ‌از کدام سایت را مسدود کند و در کدام سایت‌ها دخالتی نکند. مهمترین مزیت این موضوع در این است که‌ برخی اوقات پاپ‌آپ‌ها، تبلیغاتی و غیر‌ضروری نیستند و برای ادامه‌ی کار مجبور به ‌استفاده‌ از آن‌ها هستیم. برای مثال سایت‌هایی که ‌در کنار ثبت‌نام می‌توانید با اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی هم در آن‌ها لاگین کنید، برای کسب اجازه ‌از اکانت شما به‌ صورت یک پنجره‌ی پاپ‌آپ باز می‌شوند. که ‌در این مواقع باز نشدن آن‌ها می‌تواند موجب سردرگمی و مشکلاتی از این قبیل شود. برای دانلود این افزونه‌ی مرورگر کروم، به ‌صفحه‌ی مخصوص آن رفته ‌و به‌ رایگان اقدام به ‌دانلود و نصب آن کنید‌.

نظرات  (۱)

  • تبلیغات در گوگل چیست
  • گوگل همه دنیا رو گرفته

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی