بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

سه شنبه شنیدیم که شرکت اپل آخرین نسخه iOS رو  ارائه کرد که پشتیبانی از فرمت Pro RAW را به گوشی های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس آورد. اما چطور این قابلیت را در این دو آیفون فعال کنیم؟

روز گذشته بود که اپل با ارائه ‌ی آخرین نسخه از سیستم عامل iSO، پشتیبانی از فرمت Pro RAW را به آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس آورد. به واسطه این ویژگی میتوانید تصاویری با فرمت فایل Pro RAW را ثبت کنید که نسبت به فرمت معمولی که در آیفون ‌ها استفاده می‌ شود، حجم داده‌ی به مراتب بیشتری را در خود نگه می ‌دارد. بزرگ‌ ترین نقطه قوت این فرمت این است که در فرآیند ویرایش عکس، دست کاربر بازتر است. البته این ویژگی در حالت عادی غیرفعال است اما به سادگی می ‌توانید آن را فعال کرده و استفاده کنید.

 

نحوه‌ی فعال کردن ProRAW در آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس

همانطور که می ‌دانید این قابلیت در حال حاضر تنها روی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس قابل استفاده است و حتی روی سایر آیفون‌ های 12 هم پشتیبانی نمیشود. ثبت عکس با فرمت Pro RAW بسیار ساده است. برای این کار قبل از هر چیزی باید سیستم عامل گوشی خود را به iOS 14.3 آپدیت کنید که به صورت زیر قابل انجام است:

وارد قسمت Setting شده و سپس گزینه‌ ی General و بعد گزینه‌ ی Software Update را انتخاب کنید. البته قبل از آپدیت، برای اطمینان بیشتر، از داده‌ های خود بک آپ تهیه کنید.

بعد از نصب iOS 14.3، از مسیر Settings > Camera > Formats دکمه ‌ی Apple ProRAW را در حالت روشن قرار دهید. حالا در صورتی که برنامه‌ ی دوربین را باز کنید، یک آیکون RAW در گوشه‌ ی بالا و سمت راست دیده می‌ شود که یک بین آن کشیده شده است. وجود این خط نشان می دهد که این قابلیت خاموش است و برای دوربین هنوز هم تصاویری با فرمت HEIC/JPEG ثبت می ‌کند. حالا کافی است روی آیکون RAW ضربه بزنید تا بتوانید تصاویری با فرمت Pro RAW را ثبت کنید. برای برگشت به حالت عادی، باز هم کافی است روی همین آیکون ضربه بزنید.

 

فعال کردن دائمی ProRAW

در صورتی که تصمیم دارید دائماً و به صورت پیش فرض، تصاویری با فرمت ProRAW را ثبت کنید، کافی است به مسیر Settings > Camera > Preserve Settings رفته و گزینه‌ی Apple ProRAW را در حالت روشن قرار دهید.

البته این مورد را در نظر بگیرید که تصاویر گرفته شده در فرمت ProRAW دارای حجم 29 مگابایت هستند، این در حالی است که همان تصویر با فرمت HEIC تنها 2.5 مگابایت حجم دارد. از این رو در نظر داشته باشید که گرفتن عکس‌ هایی با فرمت RAW آن هم به صورت دائمی، باعث می ‎‌شود که حافظه گوشی شما به سرعت پر شود.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی