بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

در پی شیوع ویروس کرونا در چین، شرکت اپل اعلام کرده است که در ماه‌ های آینده شاهد کاهش تولید و عرضه آیفون و سایر محصولات این شرکت خواهیم بود.

کاهش تولید و عرضه آیفون

شرکت اپل طی بیانیه‌ای از کاهش تولید و عرضه آیفون گفته و اعلام کرده که به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، ‌درآمد این شرکت از مقدار پیش‌ بینی شده کمتر خواهد بود. با این حال درباره میزان دقیق کاهش درآمد صحبتی نشده است. قبل از این پیش‌ بینی شده بود که درآمد اپل در سه ماهه جاری میلادی، به رکورد ۶۷ میلیارد دلار برسد. سخنگوی شرکت در این باره توضیح می‌د هد:

ما انتظار نداریم که در سه ماه منتهی به ماه مارس، به درآمد پیش‌ بینی شده سابق و قبل از شیوع ویروس کرونا برسیم. با شرایط فعلی، بازگشت به وضعیت عادی، مقداری کند خواهد بود. اگر چه محل تولید محصولات آیفون شرکت ما خارج از استان هوبئی قرار دارد، ولی با این حال بازگشت به وضعیت عادی کندتر از حد انتظار ماست.

هشدار شرکت اپل

به گفته این شرکت، تولید و فروش کالاها تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته و عرضه گوشی‌ های آیفون در دنیا موقتا محدود خواهد شد. با وجود امیدواری به بازگشایی کارخانه‌ ها و فروشگاه‌ ها در چین، تحلیلگران برآورد کرده‌ اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است تقاضا برای تلفن‌ های هوشمند در چین، در سه ماهه نخست سال میلادی به نصف برسد. چین بزرگ‌ ترین بازار تولید تلفن همراه در جهان است و هشدار شرکت اپل نشان‌ دهنده تاثیر جدی شیوع این ویروس بر غول اقتصادی جهان است.

اپل نخستین شرکت آمریکایی است که اعلام کرده شیوع کرونا بر وضعیت مالی‌ اش تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر گوشی‌ های همراه، صنایع تولید خودرو از جمله بخش‌ های دیگر اقتصادی است که به علت شیوع ویروس کرونا دچار اختلال در عرضه محصولات شده است. هفته گذشته، شرکت JBC تولیدکننده ماشین‌ آلات سنگین، اعلام کرد که به علت کمبود قطعات وارداتی از چین،‌ تولید خود را در بریتانیا کاهش می‌ دهد.

شیوع ویروس کرونا

روز گذشته ۱۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خارج از استان هوبئی گزارش شد که البته این میزان ۴۵۰ مورد کمتر از هفته گذشته است. به گفته رئیس صندوق بین‌ المللی پول احتمال می‌ رود در ماه‌های آینده رشد جهانی اقتصاد حدود ۰.۱ تا ۰.۲ درصد کاهش داشته باشد؛ هر چند که او تأکید کرد آثار اقتصادی شیوع این ویروس هنوز نامشخص است. با این حال تا زمان توقف خطر این ویروس، اقتصاد جهان و شرکت‌ های حاضر در چین، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

با توجه به کاهش تولید و عرضه آیفون در ماه‌ های آینده، به نظر شما قیمت این محصولات به چه صورتی تغییر خواهند کرد؟

نظرات و دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی