بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

هکر ۱۸ ساله کانادایی به دلیل سرقت ارز دیجیتال به ارزش ۵۰ میلیون دلار، به ۴ فقره جرم محکوم شده است.

او به کمک تکنیک سیم سواپینگ به کیف پول ارز دیجیتال قربانیان خود دسترسی پیدا می‌ کرده و با دزدیدن ارز دیجیتال ذخیره شده در این کیف پول‌ ها، ۵۰ میلیون دلار به سرقت برده است.

این هکر جوان که سمی بنساکی (Samy Bensaci) نام دارد، در دادگاه متهم به همکاری با حلقه‌ای از هکر‌ها شده که مسئول سرقت ارزهای دیجیتال به ارزش میلیون‌ ها دلار از شهروندان کانادایی و آمریکایی شده و بنا بر گفته نماینده پلیس کبک، او در بهار سال گذشته نزدیک ۳۰۰ هزار دلار از شهروندان کانادایی و ۵۰ میلیون دلار را از شهروندان آمریکایی سرقت کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که در این رابطه منتشر شده، برساکی اهداف خود را از شرکت‌ کنندگان یک کنفرانس جامع در نیویورک انتخاب کرده و با استفاده از تکنیک سیم سواپینگ توانسته اطلاعات کیف پول دیجیتال آن‌ها را پیدا کند.

میان قربانیان این حملات، دو نویسنده مطرح حوزه تکنولوژی بلاک چین به نام‌های دان و الکس تپ‌ اسکات (Don and Alex Tapscott) نیز وجود دارند. این دو به پلیس کبک گفته‌ اند:

ما می‌توانیم تایید کنیم که حوالی سال گذشته، هکری سعی داشت تا ارز دیجیتال شرکت ما و کارمندانمان را بدزدد. با وجود این که تلاش او نافرجام مانده بود، ما با پلیس همکاری‌های لازم را انجام دادیم و توانستیم با کمک آن‌ها، این فرد را دستگیر کنیم.

لازم به ذکر است که سمی برساکی که در آبان دستگیر شده بود، به قید وثیقه‌ ای ۱۵۳ هزار دلاری آزاد شده ولی از داشتن هرگونه وسیله‌ ای که به اینترنت متصل شود، محروم شده است. او همچنین نمی‌ تواند هیچ‌ گونه فعالیتی در بازار ارز دیجیتال داشته باشد. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کنیم که تکنیک سیم سواپینگ به هکر این توانایی را می‌ دهد تا با جا زدن خود به جای قربانی، تمامی پیامک‌ ها و تماس‌ های دریافتی شخص مورد هدف را مشاهده کند و در صورت لزوم از آن‌ها به نفع خود بهره ببرد.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی