بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

سامسونگ تمرکز ویژه ای روی قابلیت های پایش سلامتی موبایل های پرچمدارهای خود دارد. در حقیقت از گلکسی اس 5 سامسونگ اقدام به قرار دادن حسگر ضربان قلب کرد که شاید تعداد خیلی کمی از کاربران از آن استفاده کردند اما سامسونگ به راه خود اعتقاد داشت. حالا در گلکسی اس 9 شاهد ارتقا این قسمت هستیم و گلکسی اس 9 می تواند حتی فشار خون شما را اندازه بگیرد!

حسگر ضربان قلب گلکسی اس 9 چند LED رنگی دیگر نیز دارد و این به دستگاه توانایی اندازه گیری فشار خون را می دهد. بدین صورت به این حسگر، حسگر فشار خون گلکسی اس 9 نیز می توان گفت. سنجش ضربان قلب عموما با استفاده از یک نرم افزار و قرار دادن انگشت روی دوربین برای موبایل های دیگر هم ممکن بود اما به هر حال نمونه سامسونگ خروجی بهتری می داد ولی این حسگر فشار خون دیگر توسط نرم افزارهای دیگر و دوربین ممکن نخواهد بود، حداقل فعلا! سوال اما اینجاست که این حسگر چقدر می تواند قابل اتکا باشد؟

اول باید بدانید در حین تست نباید انگشت شما خیس یا دمای آن خیلی سرد باشد. دقت کلی خیلی بالا نیست اما خیلی هم ناامید کننده نیست. اگر پس از فعالیت بدنی زیادی تست را انجام بدهید نتیجه خیلی متفاوت خواهد بود اما حقیقت اینجاست که به صورت کلی کسی پس از فعالیت بدنی شدید فشار خون خود را ثبت نمی کند و عموما این تست در شرایط ساکن صورت می پذیرد.

اگر شرایط خیلی ایده آل باشد، حسگر فشار خون گلکسی اس 9 می تواند یک ابزار مناسب برای متوجه شدن حدود فشار خون شما باید اما از آنجا که این شرکت کره ای حتی در مراسم معرفی خود نیز مانور زیادی روی آن نداد، مشخصا هنوز به مرحله پخته بودن نرسیده است و در تلاش بودن سامسونگ برای ارتقا آلگوریتم تبدیل داده های حسگر به نتیجه با همکاری بیمارستان ها و دانشگاه ها همین موضوع را به ما می گوید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این تلاش سامسونگ برای گنجاندن موارد سلامتی در موبایل های خود چقدر برای خریداران اهمیت دارد؟

 

نظرات  (۲)

  • خانوم میم
  • سلاام

    چقدر جالب :)))

    خب من خودم بشخصه فکر میکنم آدم ها به حجم رم و حافظه موبایل و کیفیت صفحه نمایش و دوربین و کیفیت فیلم برداری و قدرت سخت افزاری و این چیزا بیشتر اهمیت میدن و یا امنیت موبایل  در برابر هکر ها و غیره 

    اما این مسئله به خصوص اگر در ورژن های بعدی قدرتش بالا بره و جواب خیلی خوبتر و قطعی تری بره حداقل برای تبلیغاتش خیلی خوب خواهد بود 

    یعنی شاید کسی به خاطر این آپشن نره موبایلشو عوض کنه 

    اما بنظرم این آپشن میتونه جالب باشه و قشر مردم معمولی (نه برنامه نویس ها و این مدل افراد) حسابی بهش توجه کنن و رقیب های دیگه رو کنار بزنه و حسابی فروششو بالا ببره :) 

    آدم ها تو دنیای امروز شاید حقیقتا به سلامتیشون اهمیت ندن اما خوششون میاد مدام چربی و فشار قند خون و وزن و غیره شونو چک کنن :)))

    شرمنده طولانی شددد

    پاسخ:
    سلام
    این آپشن برای قشر معمولی خیلی مناسب ولی باید خاطر نشان کرد که این سنسور دقیق دقیق نیست چون اگه قرار بود دقیق و کامل باشه دیگه کسی سراغ خریدن مانیتور 20میلیونی نمیرفت.
    البته اینم باید گفت که رزولیشن بالای تصویر و ... هم از خصوصیات یه گوشی خوب
    این چه حرفیه آدم که برای نظر خودش چه کوتاه و چه بلند نباید شرمنده باشه.
  • ساناز
  •  سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خوشحال میشم با سایت روبکا تبادل لینک(پیوندهای روزانه) داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا میکنه.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی