بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

وقتی صحبت از نرم‌ افزارهای آنتی ویروس می‌شود، Avast یکی از مشهورترین‌ها است که این روزها توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. با این حال، اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به به حریم شخصی خود بیش از هر چیزی دیگری اهمیت می‌ دهید، ممکن است بخواهید در مورد این آنتی ویروس، با دقت بیشتری رفتار کنید.

تحقیقات اخیری که توسط Motherboard و PCMag انجام شده است، نشان می‌ دهد که آواست اطلاعات جمع‌ آوری شده از کاربران را به شرکت‌ های دیگر می‌ فروشد.

به‌طور دقیق‌ تر، آواست مستقیماً این کار را انجام نمی‌ دهد، اما یکی از شرکت‌ های تابعه آن با نام Jumpshot در این ماجرا نقش دارد. براساس مدارکی که از یک منبع داخلی به دست PCMag و Motherboard رسیده است، به‌نظر می‌ رسد که نرم‌افزار آواست کاربران و فعالیت‌ های آنلاین آنها را حتی در حد جاهایی که کلیک می‌ کنند، ردیابی کرده و اطلاعات آنها را ثبت می‌ کند.

آواست پیش از این به کاربرانی که داوطلبانه اطلاعات خود را با آنها به اشتراک می‌ گذاشتند، اعلام کرده بود که جمع‌ آوری اطلاعات غیرشناسایی شده است و این یعنی کسی نمی‌ تواند بفهمد این اطلاعات، مربوط به چه کسانی می‌ باشد. با این حال، طبق استنادات PCMag این موضوع صدرصد صحیح نیست. چرا که فعالیت‌ هایی که از کاربران ثبت شده آنقدر مفصل و دقیق است که تقریباً برای هر کاربری می‌ تواند منحصر به‌فرد باشد.

آنها با اشاره‌ به نمونه‌ ای عنوان کرده‌اند که چگونه تنها یک کلیک می‌ تواند مشخص کند که کاربر در چه روز و چه ساعتی از آمازون چه چیزی خریداری کرده است. این یعنی برای آمازون کار سختی نخواهد بود تا ببینید چه کسی در آن روز این خرید مورد نظر را انجام داده و سپس می‌ تواند به بقیه اطلاعات او دسترسی داشته باشد.

البته این اولین باری نیست که شرکت Avast خود را در دردسری بزرگ می‌ بنید. چندی پیش نیز کشف شده بود که افزونه مرورگر این آنتی ویروس بیشتر از اندازه مورد نیاز اطلاعات جمع آوری می‌ کند. در نتیجه این موضوع افزونه این برنامه هر چند به‌طور موقت از وب استورهای مرورگرها حذف شد.

نظرات  (۱)

  • Hassan Bidar
  • سلام. مطلب خوبی نوشتی. نامردا (آواست) از هر راه کثیفی درآمد میکنن. وقت کردی به وبلاگم سر بزن. ممنون

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی