بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

دیگر سیستم مک در مقابل حمله ویروس‌ها رویین تن نیست

بد‌افزاری که سیستم عامل مک او اس ایکس اپل را منفجر کرد

در سال 2015 ، 5 برابر سال‌های 2010 الی 2014 سیستم بدافزار در سیستم عامل (OS) دسکتاپ اپل مشاهده شده است و این در حالی است که امسال هنوز به پایان سال نرسیده و کماکان باید منتظر حملات احتمالی بد‌افزارها به اپل باشیم.

در زبان انگلیس مثلی هست که می‌گوید، شهرت زیاد می‌تواند برای صاحبش خفت و خواری نیز به بار آورد. اگر هم برای اثبات این موضوع به دلیل و مدرک نیاز دارید، لازم نیست که راه دور بروید. فقط کافی است به مشکل اخیر انتشار بدافزار (malware) در سیستم عامل مک او اس ایکس اپل (Mac OS X.) نگاهی بیاندازید.

در سال 2015 ، 5 برابر سال‌های 2010 الی 2014 سیستم بدافزار در سیستم عامل (OS) دسکتاپ اپل مشاهده شده است و این در حالی است که امسال هنوز به پایان سال نرسیده و کماکان باید منتظر حملات احتمالی بد‌افزارها به اپل باشیم.

پس به این ترتیب، حالا این حرف که «سیستم مک هیچ ویروسی نمی‌گیرد» دیگر هیچ ارزش و اعتباری ندارد و تحقیقات نشان می‌دهد که بدافزارهای اپل مرتب در حال افزایش هستند.

در سال‌های اخیر تعداد فروش رایانه‌های اپل در بازار مصرف و علاقه کاربران به محصولات این شرکت مقدار چشمگیری افزایش داشته است، به‌طوری که فقط در آمریکای شمالی اپل 20% از سهم بازار فروش رایانه‌ها را به خود اختصاص داده است.

مشتری بیشتر برای دستگاه‌ها و سیستم عامل مک، به معنای این است که هکرها و تبهکاران سایبری بیشتری خود را برای سوء استفاده کردن از این بازار داغ آماده می‌کنند. این همان عاملی است که باعث شده تا سبستم عامل‌های ویندوز و اندروید نیز مرتبا مورد حمله هکرها واقع شوند. در تحقیقاتی که مؤسسه تحقیقاتی Bit9+Carbon برای مدت 10 هفته انجام داده، بیش از 1400 نوع مشخص از بدافزارهای خاص OS Xمک در سیستم های کاربران این شرکت مشاهده شده است. این طرح بیش از آن که تحقیقاتی باشد، جنبه مطالعاتی دارد و داده‌ها از منابع داخلی، ماکز داده منبع باز، تجربیات کاربران و البته خود کسانی که بدافزارها را نشر می‌دهند، جمع آوری شده‌اند.

البته اعلام این نتایج برای کاربران مک می‌تواند تا حد زیادی نا امید کننده باشد. فقط بین سال‌های 2010 تا 2014 ، 180 نژاد مختلف از بدافزارها اختصاصا سیستم‌های مجهز به سیستم عامل مک او اس ایکس را مورد حمله قرار داده‌اند. امسال بیش از 948 مورد بدافزار در سیستم های مک مشاهده شده است که تا آخر امسال احتمالا می‌تواند به 1000 مورد برسد.

در این رابطه شرکت مطالعه کننده، توصیه‌هایی را برای هر دوی کاربران خانگی و تجاری رایانه‌های اپل ارائه داده است. شرکتBit9+Carbon توصیه می‌کند که کاربران حتما استفاده از راه حل‌های نرم‌افزاری امنیتی را جدی بگیرند.

آنها همچنین تاکید می‌کنند که کاربران باید حتما یک برنامه نرم افزاری آنتی ویروس آزمایش شده و قدرتمند را که به آخرین نسخه آن بروز رسانی شده روی سیستم مک خود نصب کرده و اطمینان حاصل کنند که در هنگام استفاده از رایانه، آنتی ویروس اجرا شده و در حال کار باشد.

سالها است که در راهنماهای تامز گاید (Tom’s Guide) این توصیه‌ها تکرار و بر روی موضوع نصب آنتی ویروس مناسب بر روی رایانه های مک تاکید شده است. اما کو گوش شنوا؟! متاسفانه بیشتر کاربران مک بر اساس یک اعتقاد نادرست قدیمی امنیت غیرقابل نفوذ اپل که می‌گفت "سیستم مک در مقابل حمله ویروس‌ها رویین تن است" ، از این موضوع مهم غفلت ورزیده و به این بهانه از خرید و نصب آنتی ویروس‌های گران مک او اس ایکس بر روی رایانه مک که به خودی خود سیستم گران قیمتی بوده و هست، سرباز زده‌اند.

مؤسسه Bit9 که نرم افزارهای امنیتی و بدافزار یاب محقق شرکت Synack ، با نام‌های فری داینامیک های جک اسکنر و ناک ناک اسکنر را که بر نامه نویسشان آقای پاتریک واردل است را برای کشف آلودگی رایانه‌های مک به بدافزارها، مورد استفاده قرار داده است و می‌گوید که یک برنامه آنتی ویروس خوب به‌طور حتم می‌تواند سیستم را از شر بدافزارها خلاص کند.

امروزه خوشبختانه آنتی ویروس‌ها برای همه سیستم عامل‌ها فراوان و در دسترس هستند. همانطور که کاربران ویندوز به نصب و استفاده از آنتی ویروس‌ها عادت دارند، حالا که مشخص شده رایانه‌های مک هم از ویروس‌ها در امان نیستند، کاربران سیستم عامل اپل نیز باید به همان ترتیب خود را به این کار عادت دهند.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی