بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

اسنپ چند وقتی است که برای دور زدن تحریم‌ های اپل ، اپلیکیشن خود را با عنوان یک اپ رادیویی در اپ استور قرار داده است؛ به‌ گونه‌ ای که اگر با  IP ایران این برنامه را باز کنید، همان برنامه اسنپ برای در خواست تاکسی آنلاین اجرا خواهد شد.

نکته جالب ماجرا این بود که اسنپ با آگاهی از این موضوع که، کلک آنها دیر یا زود توسط اپل کشف خواهد شد، با پیامکی به کاربران iOS ای خود اعلام کرده بود که در صورت نیاز همین حالا این برنامه را از App Store دانلود کنند.

همانطور که پیش‌ بینی می‌ شد ، راه دور زدن اسنپ خیلی زود و از طریق کاربران ایرانی فعال در شبکه‌ های اجتماعی به گوشی رسانه‌ های خارجی زبان هم رسید.

وبسایت Verge با بازتاب این موضوع به این نکته اشاره کرد که تحریم‌ های آمریکا علیه ایران چند سالی است که دنیای تکنولوژی و ارتباطات را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در سال 2017 و با فاز جدید تحریم‌ها، اپل چندین برنامه ایرانی را از فروشگاه خود حذف کرد. یکی از این برنامه‌ ها، سرویس تاکسی آنلاین اسنپ بود.

اسنپ تحت عنوان برنامه رادیویی RadickRadio در اپ استور قرار گرفته است و وبسایت ورج در گزارش خود گفته است کاربرانی که با IP ایران وارد این برنامه می‌ شوند، مورد عجیبی تجربه خواهند کرد که در آن برنامه اسنپ بالا می‌ آید. 

واکنش اپل به حرکت اسنپ

پس از آنکه این ماجرا به گوش اپل هم رسید، آنها RadickRadio را از اپ استور حذف کردند، اما نظری درخصوص این موضوع منتشر نکردند. تیم اسنپ نیز تا زمان نگارش این مطلب واکنشی به موضوع نشان نداده است. تلاش توسعه‌ دهندگان ایرانی برای دور زدن تحریم‌ ها یک بار دیگر با شکست مواجه شد. باید دید که اسنپ در آینده چه راهکاری برای ارائه برنامه خود در پلتفرم iOS پیش رو خواهد گرفت.

نظرات  (۱)

  • محمدصالح کامیاب
  • :/

     

    راستی نظرت درباره لوگوی جدید تپسی چیه؟

    پاسخ:
     🙂

    تپسی گفته : ( برای طراحی آن از فناوری‌ های روز دنیا بهره گرفته شده است.)

    خیلی به خودشون زحمت دادن خسته نباشن 

    به نظر من اگه تپسی بین خطوط قرار میگرفت بهتر بود.

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی