بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

امنیت بیشتر در مرورگر کروم

Friday, 7 Esfand 1394، 11:36 AM

پیش از وبگردی، این موارد امنیتی را کنترل کنید:

مرورگر کروم یکی از امن‌ترین مرورگرها برای وبگردی در دنیای اینترنت است. این مرورگر امکانات بسیاری را برای حفاظت از اطلاعات شخصی و مرور امن صفحات وب در اختیار شما قرار می‌دهد، اما در بسیاری از موارد نیز دروازه‌های امنیتی مرورگر در حالت پیش‌فرض باز است.

مرورگر کروم یکی از امن‌ترین مرورگرها برای وبگردی در دنیای اینترنت است. این مرورگر امکانات بسیاری را برای حفاظت از اطلاعات شخصی و مرور امن صفحات وب در اختیار شما قرار می‌دهد، اما در بسیاری از موارد نیز دروازه‌های امنیتی مرورگر در حالت پیش‌فرض باز است.

پس برای تامین امنیت بیشتر ‌باید پیش از شروع استفاده از مرورگر، نسبت به بستن این دروازه‌ها اقدام کنید. آیا می‌دانید رعایت کدام موارد امنیتی در کروم موجب افزایش امنیت و حفاظت از اطلاعات شخصی شما در وبگردی می‌شود؟ در این مطلب برخی از مهم‌ترین این موارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

حریم خصوصی

مرورگر کروم به امکاناتی همچون جلوگیری از ورود اشتباه به سایت‌های خطرناک به‌دلیل اشتباه در خطای تایپی مجهز است، همچنین این مرورگر از بانک اطلاعاتی بسیار کاملی از سایت‌ها و صفحات مخرب وب بهره می‌برد که در صورتی‌که رایانه‌ شما به ویروس‌یاب و دیگر نرم‌افزارهای امنیتی مجهز نباشد، هنگام مراجعه به این سایت‌ها با هشدارهای امنیتی کروم مواجه خواهید شد.

به‌عنوان گزینه‌های تکمیلی امنیتی در این مرورگر می‌توانید قابلیت‌هایی همچون فعالسازی جاوا اسکریپت، اجرای خودکار پلاگین‌ها (فلش‌پلیر)، نمایش پاپ‌آپ‌ها، نمایش تصاویر، ارسال موقعیت جغرافیایی، غیرفعال کردن نشانگر ماوس، دانلود خودکار، دسترسی به میکروفن و وب‌کم را محدود کرده یا به‌طور کامل استفاده از این امکانات توسط مرورگر را غیرفعال کنید، زیرا هریک از این گزینه‌ها، به‌نوعی ناقض حریم خصوصی شماست.

برای مدیریت این موارد ‌باید از منوی اصلی مرورگر روی گزینه‌ Settings کلیک کرده، سپس لینک
Show advanced settings را انتخاب و در نهایت گزینه‌ Content Settings را فشار دهید.

در پنجره‌ Content Settings می‌توانید با غیرفعال کردن هریک از موارد موجود، امنیت وبگردی را افزایش دهید.

حفاظت از رمزهای ذخیره شده

بیشتر مرورگرها برای راحتی کاربران گزینه‌ای را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا بتوانند رمزعبور سایت‌های مختلف را در حافظه مرورگر ذخیره کنند و در مراجعات بعدی بی‌نیاز از وارد کردن رمز عبور، از خدمات سایت موردنظر استفاده کنند. این قابلیت بسیار مفید است، اما همواره مشکلات امنیتی بسیاری نیز در پی داشته است. دسترسی افراد غیرمجاز به رایانه، هک شدن حساب کاربری و آلوده شدن رایانه به بدافزارها از مواردی است که موجب می‌شود این رمزها براحتی در اختیار افراد بیگانه قرار گیرد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات پیشنهاد می‌کنیم از افزونه‌هایKeePass و LastPass در مرورگر کروم کمک بگیرید.

افزونه‌های امنیتی

دو گزینه‌ اشاره شده بخصوص مورد اول که تنظیمات مربوط به حریم‌خصوصی را در خود جای می‌دهند، از مهم‌ترین موارد امنیتی در مرورگر کروم به‌شمار می‌روند. علاوه بر این موارد، افزونه‌های زیادی نیز وجود دارد که با ابزارهای مختلف و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، سعی می‌کنند امنیت شما را در استفاده از این مرورگر افزایش دهند. برخی از این افزونه‌ها عبارتند از:

Web of Trust : نمایش میزان خطرات امنیتی سایت‌ها

AdBlock : غیرفعال کردن تبلیغات آنلاین بخصوص تبلیغات شامل کدهای مخرب

View Thru : نمایش مقصد نهایی لینک‌های کوتاه شده

KB SSL Enforcer : اجبار به استفاده از رمزنگاری HTTPS‌‌/‌‌SSL در سایت‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

توصیه می‌کنیم از این افزونه‌ها نیز برای افزایش امنیت مرورگر کمک بگیرید. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید نصب بیش از حد افزونه روی مرورگر کاری اشتباه است و احتمال دارد حفره‌های امنیتی در هریک از این افزونه‌ها موجب بروز مشکلات امنیتی برای رایانه شما شود. (همواره افزونه‌های معتبر و شناخته شده را از بخش افزونه‌های کروم دانلود کنید)


نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی