بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

شرکت SpaceX جزئیات ثبت‌ نام نسخه تست بتا اینترنت ماهواره ای را برای کسانی که این پروژه علاقه نشان داده بودند، ارسال کرده است. این اطلاعات شامل هزینه اینترنت ماهواره ای استارلینک به صورت ماهانه و دیگر هزینه‌ های مورد نیاز برای راه‌اندازی آن می‌شود که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

هزینه اینترنت ماهواره ای استارلینک

براساس گزارش CNBC، سرویس اولیه استارلینک شامل اشتراک ماهیانه 99 دلار به علاوه کیت 499 دلاری استارلینک میشود. یک ترمینال برای کاربر جهت اتصال به ماهواره‌ ها، سه پایه نگهدارنده و یک روتر WIFI در این کیت لحاظ شده ‌اند. پروژه استارلینک با هدف ایجاد شبکه اینترنتی متشکل از هزاران ماهواره ایجاد شده تا بتوانند اینترنت پرسرعت را در هر نقطه‌ای از کره زمین ارائه کنند.

تا اینجای کار اسپیس ‌اکس نزدیک به 900 ماهواره به فضا پرتاب کرده است که جدیداً به عنوان بخشی از محموله پرتاب موشکی SpaceX جاسازی میشوند. در حالیکه رقم 900 ماهواره چشمگیر به نظر میرسد، این هنوز بخش کوچکی از صور فلکی هزاران ماهواره‌ای بوده که قرار است در مدار زمین قرار بگیرند و وعده این شرکت را عملی کنند. آزمایش بتا این پروژه بی‌سروصدا از تابستان امسال آغاز شده است.

در همین حال، SpaceX به مشترکین سرویس بتا گفته است که نباید در همین لحظه انتظار بهترین سرویس اینترنتی جهان را داشته باشند. به نظر میرسد که این شرکت در اولین قدم قصد داشته انتظارات کاربران را پایین بیاورد. انتظار می ‌رود که سرعت داده‌ ها در طول چند ماه آینده از 50 مگابیت بر ثانیه به 150 مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر از 40 به 20 میلی ثانیه برسد. همچنین در این مدت دوره‌ های کوتاهی بدون هیچ اینترنتی هم وجود خواهد داشت.

برنامه آینده‌نگرانه SpaceX برای درآمدزایی

با گذشت زمان اینترنت استارلینک می‌تواند به یک منبع درآمدزایی بزرگ برای SpaceX تبدیل شود. درحالیکه گفته می ‌شود هزینه راه‌اندازی این شبکه 10 میلیارد دلار یا حتی بیشتر بوده، SpaceX باور دارد که می‌تواند سالانه 30 میلیارد دلار از آن درآمد داشته باشد. این مبلغ 10 برابر درآمد سالانه شرکت از کسب و کار موشکی است. اینترنت ماهواره ‌ای این شرکت همچنین میتواند از نظر فراهم کردن دسترسی اینترنت در مناطق روستایی در جهان تحول عظیمی ایجاد کند.

در اوایل ماه SpaceX قرارداد همکاری با مایکروسافت به ثبت رساند تا شبکه محاسبات ابری Azure را به شبکه استارلینک متصل کند.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی