بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

اینستاگرام روز گذشته و به دنبال تروریست نامیده شدن سپاه پاسداران ایران، صفحه تعدادی از فرماندهان کنونی و سابق و حتی افراد وابسته به سپاهیان ایران را بست. همین موضوع باعث شد تا حسین الله کرم، یکی از پیشکسوتان سپاه و فعال سیاسی خواستار فیلترینگ اینستاگرام شود.

معاون فضای مجازی از احتمال فیلترینگ اینستاگرام می‌ گوید

حالا امروز جواد جاویدنیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور درباره موضوع اقدام اخیر اینستاگرام و فیلترینگ اینستاگرام با خبرگزاری فارس گفت‌ وگویی داشته است و چنین توضیح داده است:

اتفاقات اخیر و مسدود شدن صفحه شخصی بسیاری از مسئولان ما در اینستاگرام بزرگ‌ترین بی‌احترامی به ملت ایران است. هرچند که در گذشته این اتفاق پیش‌بینی شده و حتی در مقطعی وزارت ارتباطات به دنبال برقراری مذاکره بوده‌ است، اما این اقدام کافی نیست. باید طبق مصوبات فضای مجازی همه نرم‌افزارهای مجازی و دیتابیس‌های آن‌ها به کشور منتقل شود و متعهد شوند که قانون ما را رعایت می‌ کنند در غیر این صورت مجوزی برای آن‌ ها صادر نمی‌ شود.

 

جاویدنیا توپ را به زمین وزارت ارتباطات انداخته است و انتقادی هم به این سازمان داشته است که چرا هیچ اقدامی برای ساماندهی فعالیت اینستاگرام در ایران رخ نداده است. در آخر هم شرایط کنونی را طوری توضیح داده است که جز فیلترینگ تلگرام برداشت دیگری نمی‌توان از آن کرد:

این ساماندهی را وزارت ارتباطات باید انجام دهد که متأسفانه هیچ‌ گونه اقدامی نشده و اکنون می‌بینیم اعمال قانونی و حاکمیتی از ایران در این زمینه انجام نگرفته است. هدف و اساس کار، فیلترینگ اینستاگرام نیست اما یک مثالی همیشه مطرح است اگر دشمن حمله کند و یک پل ارتباطی وجود داشته باشند که از آن طریق بتواند وارد کشور شود یا باید آن پل مستحکم شود و احتمال لطمه دیدن از بین برود و در غیر این صورت کار عاقلانه این است که آخرین حربه را به کار گرفته و پل ارتباطی را قطع کنیم پس فیلتر کردن گام آخر است. متأسفانه در مورد اینستاگرام از همان 5 سال پیش گفته شد فیلتر هوشمند انجام می‌شود و به رغم اینکه دادستانی کل مخالف این اتفاق بود متأسفانه با اصرار دولت و صرف هزینه کلان، این اتفاق افتاد اما یکی دو روز بیشتر دوام نیاورد و هزینه و وقت صرف شده به هدر رفت؛ پس از آن گفتند مذاکره می‌ کنیم که آن هم نتیجه‌ ای نداشت.

 

حرف نهایی: چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست

به هر ترتیب آخرین صحبت معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور خبر از فیلترینگ اینستاگرام دارد زیرا جاویدنیا در آخر چنین تاکید کرده است:

بنابراین در این شرایط اعلام می‌ کنیم اگر راهی به‌جز فیلترینگ باقی مانده اعلام کنند و دولت به آن ورود کند و بر آن اعمال حاکمیت شود اما اگر راهی باقی نمانده، چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست.

حتی جاویدنیا نمونه‌های بومی مشابه اینستاگرام را هم پیشنهاد کرده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که بحث فیلترینگ اینستاگرام این بار جدی است.

نظرات  (۱)

  • نویسنده آشنا
  • سلام،طرح ادغام فیسبوک و اینستا و یکی دیگه رو شنیدی؟ میخوان با هم یکی بشن؟؟!
    پاسخ:
    سلام، واقعیت داره خود مارک زوکربرگ گفته که تو فکرش شرکتهای زیر مجموعش رو با هم ادغام کنه فکر کنم دلیلشم این باشه که تبلیغات فیسبوک به اینیستاگرام منتقل شده و از طرفی هم فیسبوک هر ماه صفحه ی تعدادی از کاربران غیرفعالش رو مسدود میکنه سر همون هم میخواد فیسبوک و اینیستا و واتس اپ رو با هم ادغام کنه.
    کاربران در هر کدام از این اپیکیشن ها و شبکه های اجتماعی که عضو باشند میتونند از امکانات مشابه استفاده کنند و همه ی مخاطبین یکجا جمع میشن.

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی