بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

۳۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

31
Shahrivar

بدون شک یک کامپیوتر رومیزی با لینوکس بسیار امن‌تر از همان کامپیوتر با سایر سیستم‌عامل ها خواهد بود. نکته مهم این است که همیشه برای رسیدن به یک سطح خوب امنیتی حتما لازم نیست از نرم‌افزارهای امنیتی و تکنیک‌های خاص استفاده کنید. گاهی اوقات آسان‌‌ترین را‌ه‌ها برای کسب امنیت، آنهایی هستند که به آسانی فراموش می‌شوند. ممکن است احساس کنید این موارد بسیار عادی هستند اما شاید در همین نکات عادی راه‌کارهای امنیتی‌ای بیابید که تاکنون نمی‌دانستید. اگر یک کاربر تازه‌کار لینوکس هستید، 10 ترفندی که در ادامه معرفی خواهیم کرد محل خوبی برای شروع است. در نتیجه مطمئن باشید تجربه‌ خوبی از لینوکس خواهید داشت.

  • Danial
30
Shahrivar

یکی از مشکلاتی که کاربران دارای سیستم عامل لینوکس به ویژه توزیع اوبونتو با آن درگیر هستند ، عدم کارکرد دکمه های Suspend و Hibernate بر روی لپ تاپ آنهاست. 

برای حل این مشکل راه حل ساده ای وجود دارد. در این ترفند به معرفی راه حل این روش خواهیم پرداخت.

  • Danial
30
Shahrivar

خیلی مواقع شده است که شما می خواهید بدانید که چه مدت است که به یک آهنگ خاص گوش می دهید. حتماً بارها برایتان پیش آمده است که بخواهید ببینید چند مرتبه یک آهنگ را گوش داده اید. در چنین مواقعی شما باید به آیتونز کامپیوتر خودتان متوسل شوید و دستگاه خودتان را به آیتونز وصل کنید و تعداد دفعات اجرا شدن آهنگ هایتان را ببینید.

 

  • A.lireza Rabiee
29
Shahrivar

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که جهت سهولت در آپلود یک فایل یا به هر دلیل دیگری دوست داشته باشید فایلی را به چند تکه تقسیم کنید. این کار در ویندوز XP توسط نرم افزار Winrar به سادگی صورت میگیرد ، اما در سیستم عامل لینوکس آیا امکان این کار وجود دارد؟ چگونه؟ در این ترفند قصد داریم به آموزش کامل تقسیم فایل ها به چند تکه در محیط لینوکس بپردازیم. شما می‌توانید به سادگی توسط این دستور فایل مورد نظر خودتان را به اندزه‌های دلخواهتان تقسیم کنید و با یک دستور ساده‌تر آن‌ها را به یکدیگر بچسبانید و آن را به حالت اولی خود بازگردانید ؛ بدون اینکه به فایلتان صدمه‌ای وارد شود!

  • A.lireza Rabiee
29
Shahrivar

Fast Scanner اپلیکیشنی برای اسکن اسناد یا جزوات درسی است که با قابلیت تبدیل فایل‌های اسکن شده به PDF، یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه را به وجود آورده است.

  • A.lireza Rabiee
29
Shahrivar

اگر از مرورگر‌ کروم استفاده می‌کنید، از این پس اعلان های فیس بوک را بدون نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن فیس‌ بوک از طریق این مرورگر دریافت خواهید کرد.
  • A.lireza Rabiee
28
Shahrivar

نرم افزار های پیغام رسان زیادی برای موبایل وجود دارد که یکی از آنها تلگرام میباشد ! در نرم افزار تلگرام , هنگامی که برای شما یک عکس و یا یک فیلم ( و یا یک پیغام صوتی ) فرستاده میشود , به صورت خودکار آن عکس و یا فیلم , دانلود میشود ! یعنی به صورت خودکار حجم اینترنت شما کم میشود ! حالا تصویر کنید که شما در چندین گروه چت در Telegram عضو باشید که روزانه عکس و فیلم بسیار زیادی در آن ارسال شود . مسلما روزانه حجم اینترنت زیادی را مصرف خواهد کرد .

اما همانطور که میدانید این روزها اکثر اینترنت ها حجمی میباشند و بهینه مصرف کردن حجم اینترنت , یکی از دغدغه های اصلی کاربران محسوب میشود !

پس با ما همراه باشید تا در این مطلب , نحوه غیرفعال کردن دانلود خودکار عکس ها و فیلم ها در تلگرام و جلوگیری از هدر رفتن بیهوده حجم اینترنت را به شما عزیزان آموزش دهیم .

  • A.lireza Rabiee