بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

یکی از مهم ترین موضوعات در فضای مجازی حفظ حریم شخصی و حیاتی ترین اطلاعات است که با یک اشتباه رایج عموماً شما را در معرض خطر قرار می دهد.

با اینکه همه ما می دانیم که یکی از کلیشه ای ترین روش های هک کردن وصل شدن به اینترنت های ناشناخته است ولی همچنان کاربران به محض یافتن یک وای فای رایگان به آن متصل می شوند.

برای اثبات این قضیه، محققان شرکت «آوست» با نصب یک سری از شبکه های شبه وای فای در فرودگاه بارسلونا، سعی کردند که مهمانان کنگره جهانی را به دام اندازند.

با انتخاب اسامی چون Starbucks ، Airport_Free_Wifi_AENA و MWC Free WiFi، برای این وای فای همگانی و ساختگی، محققان توانستند دو هزار کاربر را در عرض 4 ساعت گیر بیاندازند. در نتیجه اطلاعات، وب سایت هایی که کاربران به آن ها سر می زنند و نیز نرم افزارهای موجود در تلفن همراه آن ها به سادگی هک و در دسترس قرار گرفت.

نتیجه این آزمایش موضوع تازه ای نیست. همه ما در فرودگاه ها، رستوران ها و مکان های عمومی به وای فای های همگانی متصل می شویم و هرگز VPN خود را روشن نمی کنیم و این به سادگی همه اطلاعات ما را تحت خطر و هک شدن قرار می دهد.

به کاربران توصیه می شود که هرگز به وای فای های رایگان، بدون پسورد و ناشناخته متصل نشوند و اگر هم کانکت شدند، به هیچ عنوان وارد حساب های بانکی خود نشوند.

 

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی