بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

آموزش کالیبره کردن باتری لپ تاپ

Friday, 29 Shahrivar 1398، 07:22 PM

بررسی عملکرد باتری دستگاه های دیجیتال یکی از مهم ترین اموری است که همه کاربران باید آشنایی لازم را درباره آن داشته و در بازه های زمانی مختلف به انجامش بپردازند. تخریب باتری و کاهش کیفیت آن می تواند زمینه ساز عوامل بسیار زیادی از اتمام زود هنگام شارژ دستگاه گرفته تا افزایش دمای بیش از حد و حتی خاموش شدن ناگهانی سیستم باشد و علاوه بر آن در صورت عدم اطلاع از شرایط باتری هزینه های مالی و غیرمالی متعددی را بر دوش کاربران قرار دهد. 

بر خلاف باتری تلفن های هوشمند که عموما نشانه های واضحی در دوره های پایان عمر خود نشان می دهد (مانند افزایش حجم) باتری لپ تاپ ها حداقل از نظر ظاهری تفاوت چندانی در حالت های مختلف خود ندارد. در نتیجه می بایست با دقت بیشتری با آن مواجه شد. 

یکی از روش های سنجش وضعیت باتری لپ تاپ ها، کالیبره کردن آنهاست. کالیبره کردن باتری لپ تاپ به شما کمک خواهد کرد بدانید باتری شما از چند درصد ظرفیت واقعی خود استفاده می کند و از بروز ایراداتی مانند خاموش شدن ناگهانی دستگاه زمانی که هنوز شارژ آن به پایان نرسیده یا کاهش یکباره شارژ بلافاصله پس از قطع اتصال کابل شارژر جلوگیری کنید.

 این کار در سیستم عامل ویندوز به سادگی انجام می پذیرد.

برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ خود به صورت دستی این مراحل را به ترتیب انجام دهید:

1- ابتدا باتری را به طور کامل تا 100 درصد شارژ کنید.

2- حداقل دو ساعت دستگاه را در حالی که متصل به برق باقی مانده نگه دارید تا دمای باتری که در اثر فرآیند شارژ شدن افزایش یافته به حالت عادی باز گردد. در این شرایط می توانید از لپ تاپ خود به صورت عادی استفاده کنید.

3- از منوی Control Panel ابتدا به بخش Hardware and Sound، سپس به Power Options رفته و بعد ابتدا Change Plan Settings ، سپس Change advanced power settings را انتخاب کنید.

4- در این پنجره بخش Battery را پیدا کنید و با کلیک کردن بر روی آن، قسمت های Critical battery action و Critical battery level را باز کنید.

5- در قسمت Critical battery action هر دو گزینه On battery و Plugged In را بر روی Hibernate قرار دهید.

6- در قسمت Critical battery level هر دو گزینه را بر روی 5% قرار دهید. اگر این عدد توسط سیستم مورد قبول قرار نمی گیرد 7% را امتحان کنید.

7- حالا دستگاه را از برق کشیده و به کار کردن با آن ادامه دهید تا زمانی که لپ تاپ به صورت خودکار خاموش شود.

8- پس از این اتفاق اجازه دهید دستگاه بین 2 تا 5 ساعت به کار خود ادامه دهد تا ظرفیت آن به طور کامل خالی شود.

9- حالا دوباره دستگاه را به برق متصل کرده و آن را تا 100 درصد شارژ کنید.

با انجام این مراحل باتری دستگاه شما کالیبره خواهد شد و عدد دقیق تری را به عنوان ظرفیت باتری نمایش می دهد. 

جالب است بدانید برخی از کمپانی های سازنده اعتقاد دارند کالیبره کردن باتری لپ تاپ ها باید هر 2 تا 3 ماه یک بار انجام شود و برخی دیگر به کل اعتقادی به کالیبره کردن باتری ندارند. همچنین می توانید از نرم افزارهای اختصاصی که تولید کنندگان برای دستگاه های خود منتشر می کنند هم برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ خود استفاده کنید.

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خوشحال میشم با سایت روبکا تبادل لینک داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا میکنه.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید 

با سلام

وبلاگی با محتوای زیبا دارید

ما هم یک سایت تجاری آموزشی داریم

ممنون میشم از سایتمون دیدن کنید و دیدگاه رو تایید کنید
پاسخ:
با کمال میل به سایت شما هم جهت افزایش معلومات مراجعه خواهم کرد.

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی