بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

در ماه های گذشته تعداد گزارش های برنامه های جعلی فروشگاه گوگل بسیار کم بود اما بر اساس آخرین گزارش های یک گروه امنیتی به نام CSIS مشخص شد که یک برنامه جعلی و در واقع یک بروزرسانی جعلی برای گوشی های سامسونگ بیش از 10 میلیون کاربر را گرفتار کرد. در ادامه جزییات این خبر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

10 میلیون کاربر اندروید گرفتار اپلیکیشن جعلی

برنامه ای با عنوان Updates for Samsung در گوگل پلی کشف شد که این برنامه در واقع یک اپلیکیشن جعلی برای کاربران اندروید بوده و بیش از 10 میلیون کاربر این اپلیکیشن را دانلود و نصب نموده اند. در واقع این برنامه با وعده بروزرسانی سیستم گوشی های سامسونگ ارائه شده بود و پس از نصب از کاربران برای دریافت آپدیت، تقاضای پول می کرد. متاسفانه این اپلیکیشن هنوز در فروشگاه گوگل در دسترس بوده و حذف نشده است. ظاهرا Aleksejs Kuprins، یکی از محققان امنیتی با گوگل تماس گرفته و این مشکل را گزارش کرده است اما هنوز خبری از واکنش گوگل به این ماجرا نیست.

این اپلیکیشن علاوه بر این که یک اپلیکیشن تبلیغاتی است بلکه با حقه کاربران را وادار به خرید اشتراک سالانه برای دریافت آپدیت نرم افزار سامسونگ می کند که قیمت این اشتراک 34.99 دلار بوده است. در نتیجه شما مجبور می شوید تا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد نمایید که این موضوع می تواند خطرساز باشد اما برای کاربران ایرانی امکان پذیر نخواهد بود. این نرم افزار می تواند حریم خصوصی کاربران را نیز به خطر بیندازد و کاربران را فریب دهد. گوگل باید سرعت خود را در زمینه شناسایی برنامه های مخرب و جعلی بیشتر کند و هرچه زودتر برنامه های مشکوک گزارش شده را از دسترس کاربران خارج نماید.

( a.lirezarabiee )

نظرات  (۳)

  • وحید محمدی
  • سلام .  ممنون بابت این اطلاعات مفبد.  من  یکبار  گوشی اندرویدی ام رو آپدیت کردم  به غلط کردن افتادم .   الان اصلا  اندروید رو  آپدیت نمی کنم .  من از  گوشی فقط بعنوان مودم استفاده می کنم . کاربرد  دیگه ای برام نداره .


  • حصـــــــcafeh.blogـــــین ..
  • جالب و کاربردی بود

  • محمدصالح کامیاب
  • سلام دوست عزیز
    واقعا وبلاگ خوب و مفیدی دارید.
    حتما به روز باشید و خطرات کامپیوتری و سایبری رو به همه اطلاع رسانی کنید.
    و به فعالیتتون ادامه بدید.
    پاسخ:
    سلام
    اطاعت امر، در حد توانم خطرات مربوط به pc و فضای مجازی خواهم گفت تا هموطنان عزیزم دچار دردسر نشوند.

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی