بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

مدتی پیش پیام رسان تلگرام در روسیه فیلتر شد که دلیل این فیلترینگ سرباز زدن مدیر تلگرام، پاول دوروف، از دادن کلیدهای رمزگذاری روی پیام‌ های کاربران به دولت روسیه بود.

مدیران تلگرام برای دور زدن این فیلترینگ از روش domain Fronting استفاده کردند به این ترتیب که پیام‌ها از سرورهای بزرگی همچون سرورهای گوگل، آمازون و مایکروسافت عبور داده می‌ شد. به این ترتیب فیلترینگ کار دشوار و هزینه بری می‌ شد زیرا بایستی سرویس‌ های کاربردی بسیاری همچون گوگل از دسترس خارج می‌ شد.

اگرچه انتظار می‌ رفت دولت روس به‌ هیچ‌ عنوان سرویس‌ های کاربردی گوگل، آمازون و مایکروسافت را فیلتر نکند اما به نظر می‌ رسد که تصمیم روسیه جدی‌ تر از انتظار ماست.

تا جایی که از ساعاتی پیش برخی سرویس‌ های کاربردی گوگل همچون جستجو، جیمیل و ... برای کاربران روسی دچار اختلال شده است. این مسئله به حدی رسیده است که گوگل طی ایمیلی مشکل عدم دسترسی به برخی سرویس‌ هایش را اعلام کرده است و آن را به مسئله فیلترینگ تلگرام ربط داده است. جالب است که این اولین باری است که گوگل اطلاعاتی مربوط به وضعیت تلگرام را منتشر کرده است.

درواقع این طور به نظر می‌رسد که روسیه با ایجاد اختلال در برخی سرویس‌های گوگل قصد دارد گوگل را مجبور به فیلترینگ تلگرام کند.

اگر با دقت به این موضوع نگاه کنید به نظر می‌رسد که روسیه به‌ تنهایی از پس فیلتر کردن تلگرام برنیامده است و به کمک گوگل و اعمال سیاست‌های شبکه گوگل نیاز دارد.

اگرچه روسیه تاکنون توانسته است آی‌ پی‌ های زیادی را بلاک کند تا مردم از تلگرام استفاده نکند اما همچنان مردم در حال استفاده از تلگرام هستند. ضمناً روسیه نمی‌ تواند تنها به دلیل فیلتر کردن تلگرام، تمامی سرویس‌های کاربردی را مسدود کند مثلاً زمانی که جام جهانی در روسیه برگزار شود مسلماً افراد زیادی به این کشور سفر می‌کنند که شاید بسیاری از آن‌ها به چک کردن ایمیل خود نیاز داشته باشند. مسلماً مسدود بودن سرویس‌های کاربردی گوگل، روی موقعیت خود روسیه تأثیرات منفی می‌ گذارد و در درازمدت برای روسیه مشکل‌ساز خواهد بود.

حالا باز باید دید اقدامات بعدی روسیه چگونه خواهد بود.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی