بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

اگر در قسمتی از بدن خود احساس درد داشته باشید، اغلب اولین کاری که می‌کنید سرچ در موتور جستجوی گوگل است تا بتوانید برای خلاصی از این درد به دنبال راه حل درمانی رایگان بگردید. اما با توجه به اینکه گوگل حجم وسیعی از نتایج را درباره مشکل شما ارایه می‌کند، ممکن است برای تشخیص علت اصلی دچار سردرگمی شوید و بیماری ویروسی شدید یا حساسیت خطرناک را با یک سرماخوردگی ساده اشتباه بگیرید. به همین دلیل گوگل دست به کار شده و قابلیت جدیدی به نام symptom search را طراحی کرده است.

با توجه به اینکه یک درصد از سرچ‌های انجام شده در موتور جستجوی گوگل، مربوط به اطلاعات سلامت است، گوگل اهمیت زیادی برای این گروه از سرچ‌ها در نظر گرفته است. شرکت گوگل طی روزهای آتی قابلیت جدید symptom search را در اختیار کاربرانی که از موتور جستجوی این شرکت استفاده می‌کنند، قرار خواهد داد. این قابلیت جدید به کاربرانی که از اپلیکیشن گوگل در سیستم عامل‌های اندروید و iOS استفاده می‌کنند امکان خواهد داد تا در سرچ گوگل به نتایج مفیدتری دسترسی داشته باشند. از این پس زمانی که در جستجوی گوگل عبارت "کودک با درد زانو" را سرچ کنید، فهرستی از شرایط دردهای مشابه را مشاهده خواهید کرد.

با تایپ کردن علائم ساده‌ای هم چون سر درد یک توضیح کلی درباره مشکل خود دریافت خواهید کرد، با راه‌حل های خود درمانی آشنا می‌شوید و گوگل هم چنین به شما می‌گوید که باید به دکتر بروید یا نه. برخی از این نتایج در قالب Condition Card نمایش داده شده و ممکن است حاوی تصاویری درباره مشکل مورد نظر شما باشند.

گوگل برای آماده سازی مجموعه‌ فهرست‌هایی از علائم بیماری‌ها سراغ نتایج وب خود رفته تا شرایط بیماری‌ها را پیدا کند و سپس این شرایط با اطلاعات پزشکی مورد استفاده در Knowledge Graphهای خود مطابقت داده است. گوگل از متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد و کلینیک Mayo نیز کمک گرفته است.

این قابلیت در حال حاضر تنها در ایالات متحده و انگلستان قابل استفاده است اما گوگل قصد دارد به زودی آن را در سایر کشورهای جهان و به زبان‌های مختلف عرضه کند. گوگل هم چنین امیدوار است که بتواند به زودی این قابلیت را در موتور جستجوی دسکتاپ خود نیز قابل استفاده کند. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها اپلیکیشن‌های مختلفی را برای شناسایی علائم بیماری‌ها ارایه می‌کنند، برای مثال WebMD یا Symptomate، گوگل برای جذب این کاربران و پیروز شدن در میدان رقابت شرایط سختی را پیش رو دارد.

منبع: تک شات

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی