بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

آیا شما از سرویس های مختلفی مثل Adsl, Wimax, Wi-fi, Wirless, Dial-up برای اتصال به شبکه جهانی اینترنت استفاده می کنید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید ، هزینه ای که برای شارژ اکانت ماهانه یا حجمی اینترنت خود می پردازید با سرعت و کیفیت داده شده از طرف Isp شما هم خوانی دارد یا خیر؟ و اینکه سرعت و پهنای دانلود و آپلود شما چه مقدار است؟

اگر شما هم همیشه از کندی و پایین بودن سرعت اینترنت خود ناله می کنید و به دنبال راهکاری برای افزایش سرعت اینترنت می گردید، خواندن این مطلب را به شما توصیه میکنیم و امیدوارم برای شما مفید واقع شود.

- بررسی ویندوز و دسکتاپ

گاهی اوقات ویروس ها با رخنه به دورن ویندوز شما می توانند موجب اختلال در عملکرد اینترنت شوند. زیرا ویروس ها برای دریافت و فرستادن اطلاعات از پهنای باند اینترنت شما استفاده می کنند و اگر شما یک آنتی ویروس خوب و مناسب مانند Avg, Avast, Avira که رایگان هم هستند را بر روی رایانه خود نصب کنید و یک اسکن اساسی از ویندوز خودتان انجام داده و ویروس ها و تروجان های مخرب را نابود و پاک کنید، مطمئن باشید یک راه موثر را در جهت بهبود عملکرد اینترنت خود انجام داده اید.

- استفاده نکردن از تلفن بی سیم
البته برخی از افراد با این نقطه نظر که تلفن های بی سیم می توانند موجب اختلالاتی در اینترنت شوند را مخالف هستند. ولی یکی از دوستان من که مشکل سرعت اینترنت داشت با جدا کردن تلفن بی سیم و جایگزینی آن با یک تلفن معمولی و حتی استفاده نکردن از تلفن بر روی خط متصل به اینترنت، توانست سرعت و قطعی اینترنت خود را بهبود ببخشد.

- اتصال کابل به روتر اترنت
درسته ، فناوری Wi-Fi خوب است ، اما یک ارتباط بی سیم است و بیشتر برای مواقع ضروری مثل استفاده در اماکن عمومی و تلفن های همراه کاربرد دارد. 
پس سعی کنید که اگر در خانه یا محل کار خود از یک مودم Adsl خوب بهره می برید، ارتباط و اتصال اینترنت را از طریق کابل Ethernet به سیستم خود وصل کنید تا از پایداری بیشتری برخوردار شوید.

- بررسی وسایل خارجی
بیشتر شما از آیفون، آی پد، تلفن های همراه و دیگر وسایل الکترونیکی در کامپیوتر خود استفاده و اتصال ایجاد کرده اید. خوب اگر این چنین است، اگر در هنگام استفاده از اینترنت به هیچ کدام از این وسایل نیازمند نیستید، سعی کنید در آن هنگام همه را از رایانه خود جدا کرده و اتصالات را قطع کنید تا این وسایل باعث تداخل و استفاده همزمان از اینترنت نشوند. 
به عنوان مثال می توانید تمام آنها را در قسمت تنظیماتشان رفته و گزینه Wireless یا WiFi را غیر فعال کنید. هم چنین هنگام دانلود یا اپلود سعی نمایید از باز کردن صفحات وب و استفاده از اینترنت نیز پرهیز کنید تا روی سرعت شما تاثیری نداشته باشند.

- کیفیت سیم و کابل ها
طول کابل و نوع سیم به کار رفته برای اتصال تلفن به مودم، یکی از مهم ترین موارد رعایت نکات گفته شده است که هر چقدر طول سیم کمتر و کیفیت آن بهتر و نوع پریز تلفن و خطوط کابلی داخل ساختمان بهتر و جدیدتر باشند، در سرعت اینترنت تاثیر بهتری را خواهند داشت. سعی کنید از کابل های یک تکه برای سیستم تلفن استفاده کنید.

- خاموش و روشن کردن مودم
خاموش کردن مودم برای چند دقیقه در روز و هم چنین ریست و تنظیم کردن دوباره تنظیمات مودم می تواند موجب اثربخشی بهتری هنگام کانکت شدن و اتصال به اینترنت را برای شما در پی داشته باشد.

- مرورگر های مورد استفاده
در حال حاضر بازار مرورگرها بسیار گرم است و فعلا هم مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اپرا و غیره در بین کاربران محبوب و مورد استفاده هستند. به عنوان یک کاربر اگر از مرورگر خاصی مثل کروم که بسیار سریع است و یا فایرفاکس که با افزونه های زیادش بسیار محبوب است را در ویندوز خود استفاده می کنید، سعی کنید از تعداد افزونه های کمتر و ضروری تری در آنها بهره بگیرید. زیرا افزونه های زیادتر موجب کندی باز شدن مرورگرها و هم چنین سرعت اینترنت شما خواهند شد. پس مهم ترین و ضروری ترین را فعال کنید.

- استفاده از یک نرم افزار دانلود
یکی از بهترین راه های دانلود فایل ها و افزایش سرعت هنگام دانلود ، استفاده از برنامه های دانلود مانند ” Free Download Manager ” یا دانلود منیجر ” Internet Download Manager ” است که می توانید با انجام تنظیمات ساده ای در آنها، تعداد کانکشن ها را ببشتر کنید و یک فایل دانلودی را به چندین قسمت تقسیم کرده و با کانکشن های بالاتری دانلود کنید که با استفاده از این طور برنامه ها مطمئن باشید دانلود و سرعت شما هم بیشتر خواهد بود.

- غیرفعال کردن تبلیغات سایت ها
احتمالا شما هم از تبلیغات های بسیاری که در سایت های ایرانی رواج دارد را هر روز و در هر سایتی مشاهده می کنید. این تبلیغات ها هنگام لود صفحات وب موجب دیرتر باز شدن و بارگذاری سایت ها خواهند شد و همچنین پهنای باند بیشتری از اینترنت شما را مصرف خواهند کرد. 
بنابراین برای غیرفعال کردن آنها می توانید از افزونه های مرتبط مانند Adblock Plus برای مرورگرتان استفاده کنید تا هم از تبلیغات های مزاحم راحت شوید و هم سرعت لود صفحات وب در مرورگرتان بهتر و بیشتر شود.

- غیرفعال کردن آپدیت ها
اگر از آنتی ویروس در سیستم خود استفاده می کنید ، سعی نمایید تا آپدیت شدن خودکار را در تنظیمات آنها غیرفعال کنید تا به صورت مخفی و بدون اطلاع شما از پهنای باند اینترنت استفاده نکرده و در مواقع ضروری و برای آپدیت های جدید به صورت دستی آنها را خودتان آپدیت کنید. البته این موارد برای نرم افزارهای دیگر و حتی خود آپدیت ویندوز نیز صدق می کند.
- برطرف کردن نویز و قطعی
اگر از مودم Adsl برای مصرف اینترنت و یک تلفن بر روی یک خط با هم استفاده می کنید، حتی الامکان سعی کنید از یک فیلتر خوب (Splitter) برای جداسازی این دو از هم بهره ببرید. 

زیرا وجود یک اسپلیتر بین مودم و تلفن باعث بهبود عملکرد هر دو دستگاه و هم چنین برطرف شدن نویز روی خط تلفن و قطعی های پی در پی هنگام صحبت با تلفن خواهد شد.


اگر راه های دیگری برای بهبود عملکرد و افزایش سرعت اینترنت می شناسید، با ما مطرح کنید تا با کمک شما این پست را تکمیل نماییم.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی