بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

پس از آنکه مشخص شد یکی از اپلیکیشن هایی که برای روت کردن گوشی های نکسوس 5 و نکسوس 6 بکار می رود قادر است با سوء استفاده از هسته لینوکس این گوشی ها اقدامات مخربی انجام دهد، گوگل اعلام کرده یک بروزرسانی خارج از نوبت و فوری را در اختیار کاربران این گوشی ها قرار می دهد.

این حفره امنیتی از دید گوگل بسیار جدی و خطرناک بود و به همین علت بود که این شرکت فورأ دست به کار شد تا امنیت کاربرانش را حفظ کند. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.

اپلیکیشن های Verify گوگل قادر به مسدودسازی اپلیکیشن های روت سازی هستند که از این حفره امنیتی سوء استفاده می کنند و همچنین مانع نصب آنها از گوگل پلی استور یا هر جای دیگری می شوند.
هر دستگاه اندرویدی که از هسته لینوکس 3.18 یا بالاتر استفاده کند از این خطر در امان است، از جمله گلکسی اس 7 سامسونگ که از هسته لینوکس 3.18.20 استفاده می کند.
طبق اعلام موسسه مشاوره ای امنیت اندروید، تمامی دستگاه های اندرویدی پچ نشده که از هسته لینوکس 3.4، 3.10 و 3.14 استفاده می کنند در معرض خطر قرار دارند. تمامی گوشی های نکسوس نیز در این جمع قرار دارند.

همانطور که گفته شد، بک برنامه روت سازی ناشناس قادر به سوء استفاده از این حفره امنیتی است و گوگل پلی این برنامه را به کاربرانش ارائه نمی کند.
این نکته، همراه با حفاظتی که اپلیکیشن های Verify ارائه می کنند، به این معنا است که احتمال تاثیرپذیری گوشی اندرویدی شما از این مساله ناچیز است.
با این حال، بروزرسانی امنیتی گوشی های نکسوس به زودی عرضه می شود و احتمال دارد شرکای گوگل پچ هایی را برای محصولات خود عرضه کنند.
اگر شما هم جزو کاربران گوشی های نکسوس هستید توصیه می کنیم به محض ارائه این بروزرسانی آن را نصب کنید.

منبع: شهرخبر

نظرات  (۱)

  • میثم ر...ی
  • سلام دوست عزیز
    وبلاگ جالبی داری،موفق باشی.

    مشارکت کردن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی