بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

شاید مردان در بخش‌های تاریک اینترنت حکمرانی می‌کنند و به‌عنوان خوره‌های کامپیوتر شناخته می‌شوند ولی بر اساس مقاله علمی جدید تهیه شده توسط کال پولی از دانشگاه کارولینای شمالی، وقتی بحث کد نویسی پیش می‌آید، بانوان توانایی بالاتری را نشان می‌دهند.

این مقاله هنوز در انتظار بازبینی است و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد به صحت آن مطمئن نیستند ولی در طول این تحقیقات، چهار میلیون کاربری که در طول یک روز به GitHub متصل شده بودند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

استفاده از علوم در این تحقیقات موجب شده است که محقق یادشده بتواند کشف کند که جنسیت 1.4 میلیون نفر از این کاربران مونث یا مذکر بوده است.

او دریافته که 78.6 درصد از درخواست‌های کاری ارائه شده توسط بانوان مورد پذیرش قرار گرفته است، درحالی‌که این آمار برای مردان برابر با 74.6 درصد بوده است. این به این معناست که بانوان در GitHub بیش از مردان مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

البته باید به یاد داشت که این درخواست‌ها وقتی مورد قبول قرار می‌گیرند که بانوان به‌صورت فوری جنسیت خود را اعلام نمی‌کنند. بانوانی که در پروفایل خود جنسیت را تعیین نکرده‌اند، در 71.8 درصد مواقع موفق به کسب شغل می‌شوند ولی این آمار زمانی که جنسیت آن‌ها از ابتدا مشخص باشد، به 62.5 درصد کاهش می‌یابد.

بر اساس این مقاله، زنان به‌صورت کلی شانس بیشتری برای پذیرش دارند ولی وقتی‌که جنسیت آن‌ها مشخص شده باشد، در مقابل مردان از شانس پذیرش پایین‌تری برخوردار خواهند بود.

نویسنده این مقاله علمی نتیجه‌گیری کرده که علیرغم این‌که زنان در وب‌سایت Github نسبت به مردان رقابت‌پذیرتر هستند، بازهم رفتار متعصبانه نسبت به آن‌ها وجود دارد.

به‌این‌ ترتیب می‌ توان گفت که زنان به‌ صورت کلی نسبت به مردان، برنامه نویسان بهتری محسوب می‌شوند ولی وقتی پای جنسیت به میان می‌آید، رفتار این صنایع، تبعیض‌آمیز بوده و آن‌ها را از اوج‌ گیری بازمی‌دارد.

منبع : آی تی رسان


نظرات  (۱)

سلام

نباید بین زن و مرد تبعیض قایل بشوند حالا تو یه چیزی در مبحث تکنولوژی از مردها بهترن دمشون گرم انشاا... بازم پیشرفت کنن.

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی