بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

هواوی در گذشته روترهای وایمکسی را روانه بازار کرد که حفره‌ امنیتی داشتند، یک مؤسسه امنیتی گزارش داده که این مشکلات برطرف نشده و از قرار معلوم هواوی قرار نیست دستی به سر رو روی این روترها که دیگر پشتیبانی نمی‌شوند بکشد و حفره امنیتی آنها را بر طرف کند.

لیست منتشر شده توسط این موسسه امنیتی روترهایی را شامل می‌شود که در کشورهای ساحل عاج، لیبی، فیلیپین، بحرین و اوکراین فروخته شده ، لازم است بدانید نام کشور عزیزمان ایران نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

این موسسه مشکل حفره امنیتی را در تاریخ ۶ آبان ماه گذشته به هواوی اعلام کرده است. روترهای مدل EchoLife BM626 WiMax CPE و مدل‌هایی که از همین فریموِر استفاده می‌کنند نظیر BM626e، BM635، BM632w، Bm631a،‌ BM652 و Bm632 همچنان دارای حفره‌ امینتی هستند. ‌‌

دستگاه روتر عموماً به خاطر اشکال در عملکرد کنار گذاشته می‌شود و مشتریان به دلیل مشکلات امنیتی حاضر نیستند روتر جدید خریداری کنند. آخرین فریم‌ور از جانب هواوی برای این روترها در سال ۹۲ منتشر شده است. مواردی نظیر افشای بدون مجوز اطلاعات، ریسک سرقت کوکی‌ها (Cookie) و جعل اطلاعات سایت از مواردی است که هکرها قادر هستند با استفاده از این حفره امنیتی در روترهای ذکر شده بر روی سیستم‌های کاربران خرابکاری کنند.

در حال حاضر گزارشی از تعداد این روترهای خراب، منتشر نشده است، از طرف دیگر راه‌حلی نیز برای رفع این حفره امنیتی وجود ندارد و کاربران باید این روترها را کنار گذاشته و روتر جدید تهیه کنند.

در حال حاضر هواوی هیچ پاسخی در خصوص این ادعا منتشر نکرده است اما از آنجا که این روترها در ایران نیز به فروش رفته، توصیه می‌کنیم اگر روتر شما در این لیست وجود دارد حتماً‌ جوانب امنیتی را در نظر داشته باشید.

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی