بهترین اخبار روز حوزه فناوری

Technology News
بهترین اخبار روز حوزه فناوری

به وبلاگ علیرضا ربیعی خوش آمدید.

رسالت این وبلاگ این است که در جهان مدرن امروز شما را با تغییراتی که در حوزه ی فناوری و تکنولوژی روی میدهد آشنا کند.

مطالب وبلاگ را دنبال کنید ضرر نخواهید کرد.



آخرین نظرات
  • 9 Shahrivar 00، 22:14 - ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
    عالیه 👍
  • 16 Esfand 99، 14:04 - u.s.a
    yes

؟GPRS یا EDGE یا ۳G یا ۴G 

این چهار عنوان که در این مطلب سایت آسمونی نوشته ایم، عناوینی هستند که همگی برای اینترنت همراه ایرانسل به کار می‌روند، این که شما برای اتصال به اینترنت ایرانسل از کدام تکنولوژی استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منقطه و سیم کارت و تلفن همراه شما دارد.

در بعضی مناطق، هنگام اتصال به اینترنت علامت G در بالای صفحه ظاهر می‌شود که به معنی GPRS است. در بعضی مناطق علامت E را خواهید دید که مربوط به EDGE است. و با راه‌اندازی خدمات نسل سوم اینترنت، در برخی مناطق هنگام فعال کردن اینترنت علائم H، H+ یا ۳g یا ۴g را در بالای گوشی خواهید دید، که به این معناست که در منطقه‌ای حضور دارید که ایرانسل سرویس نسل سوم و بالاتر خود را در آن منطقه فعال کرده است.

طبیعتاً در مناطقی که نسل سوم و بالاتر راه‌اندازی شده است، کیفیت اینترنت بهتری خواهید داشت. به این ترتیب، این که شما از کدام یک از تکنولوژی‌های gprs، edge یا ۳g یا ۴g استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌ دهی منطقه‌ای دارد که در آن حضور دارید.

برای این که بتوانید از اینترنت ۳g یا ۴g استفاده کنید، باید این قابلیت در تلفن همراه شما وجود داشته باشد. بیشتر تلفن‌های هوشمند امروزی از ۳g پشتیبانی می‌کنند، اما فعلن تعداد کمی از گوشی‌های از اینترنت نسل چهار (۴g یا LTE) پشتیبانی می‌کنند.

برای استفاده از ۴G به سیم‌کارت جدید نیاز دارید.

نکته‌ی دیگر این است که ۳G با همین سیم کارت فعلی شما قابل استفاده است اما اگر گوشی شما از ۴G پشتیبانی می‌کند و می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، باید با مراجعه به مراکز خدماتی ایرانسل، سیم‌کارت خود را تعویض نمایید ویا یک سیم‌کارت ۴G جدید خریداری نمایید.

درود بر شما همراهان گرامی در این مقاله آموزشی که با عنوان درباره سیستم ۳G و ۴G ایرانسل و چگونگی فعال سازی اینترنت آن بیشتر بدانیم از وب سایت آموزشی هنر دیجیتال منتشر شده است، قصد داریم به تشریح ارتقای شبکه مخابراتی ایرانسل به ۳G صحبت نماییم و شما را با چگونگی فعال سازی اینترنت پهن باند آن آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه فعال سازی اینترنت ۳G در سیم کارت های ایرانسل

برای این کار دو روش خودکار و دستی وجود دارد که در ادامه به شرح کامل این دو روش خواهیم پرداخت.

نکته :

قابل به ذکر است، در صورتی که قبلا اینترنت گوشی، تبلت و… خود را با سیم کارت ایرانسل فعال نموده اید لازم نیست تا عملیات فعال سازی را یکبار دیگر انجام دهید. زیرا تمام گوشی‌هایی که تنظیمات GPRS بر روی انها انجام شده است، درصورت پشتیبانی از ۳G، قابلیت کارکرد در این شبکه را دارا بوده و نیازی به انجام مجدد تنظیمات نیست.

روش خودکار فعال سازی اینترنت ایرانسل

در این روش مشترکین میتوانند با شماره گیری #۶*۳*۱۳۰* توسط دستگاه خود، در خواست خود را مبنی بر تمایل به دریافت تنظیمات GPRS به ایرانسل ارئه نمایند و ظرف مدت چند لحظه تنظیمات برای شما ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است این شیوه فعال سازی در اکثر دستگاههای موجود در ایران قابل اجرا میباشد و در صورتی که به این شیوه نتوانستید اینترنت را فعال نمایید از طریق انجام تنظیمات دستی اقدام به این کار نمایید.

روش دستی فعال سازی اینترنت پهن باند ایرانسل

در صورتی که به طریق روش خودکار نتوانستید اینترنت خود را فعال نمایید، با استفاده از راهنمای تنظیماتی که در ادامه برای شما درج شده است به بخش فعال سازی تنظیمات دستگاه خود مراجعه کرده و تنظیمات زیر را وارد نمایید.

Connection Name: Irancell-Internet

APN: mtnirancell

نکته :

اگر گوشی (دستگاه) شما از جمله دستگاههای قدیمیتر باشد و با اطلاعات ذکر شده در بالا موفق به فعال سازی اینترنت خود نشده اید، باید تنظیمات مربوط به Wap را وارد کنید.

تنظیمات wap به شرح زیر میباشد :

Connection Name: Irancell-GPRS

Bearer: GSM-GPRS/GPRS

APN: mtnirancell

Home Page: http://vitrin.irancell.ir

WAP 1.0 Proxy: ۱۰.۱۳۱.۲۶.۱۳۸

Port: ۹۲۰۱

Service: CO-WSP

WAP 2.0 Proxy: ۱۰.۱۳۱.۲۶.۱۳۸

Port: ۸۰۸۰

Service: HTTP

نکته :

در ابتدا تنها فیلد گزینه های Name و APN را پرکنید و اقدام به ذخیره سازی تنظیمات کنید. در صورت فعال نشدن اینترنت دستگاه، بقعیه فیلد ها را با اطلاعات داده شده تکمیل و ذخیره سازی نمایید.

در صورتی که قصد فعال سازی اینترنت گوشی و یا تبلت اندرویدی خود را دارید، میتوانید از لینک زیر برای راهنمایی بیشتر و ساخت ای پی ان استفاده کنید.

تنظیمات اینترنت و MMS گوشی های اندرویدی

در صورتی که قصد فعال سازی اینترنت ۴G را دارید :

برای استفاده از خدمات ۴G، ضروریست از سیم‌کارت‌های دارای قابلیت نسل ۴ (USIM) استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل سیم‌کارت فعلی خود را تعویض کرده و یا نسبت به خرید سیم‌ کارت نسل ۴ اقدام نمایید. سپس طبق دسورالعمل بالا اقدام به فعال سازی اینترنت ۴G دستگاه خود کنید.

  • 94/04/07
  • A.lireza Rabiee

نظرات  (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده است

مشارکت کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی